Eltereschoul/Ecole des Parents J. Korczak de la Fondation Kannerschlass organise depuis 2002 toute sortes d’activités thématiques pour parents (conférences, groupes de parole, webinaires, cours, …) dans le but de les soutenir dans l’éducation de leurs enfants. Notre objectif a toujours été de rencontrer les parents en groupes et ainsi favoriser aussi les échanges entre les participants.
Ces activités en présentiel ou en ligne peuvent être organisées tout aussi bien pour le grand public que sur demande pour un groupe de parents restreints ( p.ex. les parents d'une MR ou crèche, d'un cycle d'école, d'une entreprise, ...)
version automne 2022
LEGENDE:
Thèmes concernant l’éducation en général
Thèmes concernant la petite enfance (0-4 ans)
Thèmes concernant l’âge scolaire (4-12 ans)
Thèmes concernant l’adolescence (10-18 ans)
Online: Activités disponibles sous format online
Langues : LU = Luxembourgeois / FR = Français / ANGL = Anglais / ALL = Allemand / IT = Italien
Veuillez sélectionner :
33 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Lassloossen a gläichzäiteg Halt ginn
Lâcher prise et soutenir en même temps
Trouver le bon moment pour lâcher prise est un processus qui nous accompagne tout au long de notre vie. Créer un lien d’attachement fort est vital pour l’enfant et l’aide à bien grandir. Mais, les enfants ont également un besoin naturel d’autonomie. Comment pouvons-nous, en tant que parents, trouver un équilibre entre le besoin d’autonomie et le besoin de sécurité? Comment accompagner nos enfants dans leur développement, entre lâcher prise et soutenir en même temps?
Lassloossen a gläichzäiteg Halt ginn
Lassloossen ass ee Prozess, deen eis duerch eist ganzt Liewe begleet. D'Bindung ass liewenswichteg an ënnerstëtzt d'Entwécklung vum Kand. D'Kanner hunn awer och een natierlecht Bedierfnis no Autonomie. Wéi kënne mir als Elteren eng Balance fannen tëschent dem Besoin no Selbstännegkeet an dem Besoin vu Sécherheet? Wéi kënne mir eis Kanner an hirer Entwécklung ënnerstëtzen, si lassloossen an hinne gläichzäiteg Halt ginn?
NILLES Véronique, Éducatrice graduée
VAN DAELE Nora, Éducatrice graduée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
34 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Le repas en famille sans stress!
Pour les parents, le "stress à table" a lieu le plus souvent, lorsque les enfants sont présents. Pourquoi mon enfant préfère-t-il le chocolat aux légumes? Mon enfant est très sélectif au niveau de la nourriture. Comment les enfants deviennent-ils de "bons mangeurs"? Quelle place faut-il accorder aux bonnes manières à table? Existe-t'il des petites astuces pourque ces moments de repas se passent dans une atmosphère agréable pour chacun?
Ouni Stress um Iessdësch!
Wann Eltere vu "Stress um Iessdësch" schwätzen, ass dat meeschtens wann d'Kanner mat um Dësch sëtzen. Firwat ësst mäi Kand léiwer Schockela wéi Geméis? Wéi reagéieren, wann e Kand ganz wieleresch beim Iessen ass? Wéi gëtt e Kand iwwerhaapt zum "gudden Éisser"? Wéi wichteg si Manéieren um Dësch? Wat kann ee probéieren, dass dës gemeinsam Momenter beim Iessen ërem an enger flotter Atmosphär stattfannen?
SCHAMMO Simone, Éducatrice diplômée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
35 - Cours pour parents-3-4 unités + session téléphonique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Triple P (Pratiques Parentales Positives) – Cours pour parents
Le programme de Pratiques Parentales Positives est une méthode efficace et pratique, qui met l'accent sur les aspects positifs de l'éducation des enfants. Le programme Triple P repose sur des liens d'appui solides, une bonne communication et une attention positive, pour aider les enfants à s'épanouir.
Le programme offre des suggestions faciles à suivre pour apporter des petits changements qui feront une grande différence pour les parents, les enfants et les familles.
Triple P Elterecours (positive parenting programme)
Den Elterecours Triple P (Positive Parenting Programme) ënnerstëtzt d’Elteren a Familljen an der alldeeglecher Kannererzéiung. Et ass ee präventive Programm , deen den Elteren hëlleft d’Verhale vun de Kanner besser ze verstoen, nei Erzéiungsstrategien an Iddië kennenzeléieren, eng positiv Entwécklung vum Kand ze fërderen a mat sengem problematesche Verhale besser ëmzegoen.
MOES-GRETSCH Patrice, Éducatrice graduée, thérapeute familiale systémique, formatrice Triple P
GREIVELDING Maryse, Éducatrice diplômée, formatrice Triple P
WOLSFELD Dunja, Educatrice graduée, formatrice Triple P
Public cible : petite enfance / âge scolaire
36 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Une « petite tape » n’a jamais fait de tort à personne! Non?
Quelques questions élaborées lors de cette intervention :
Depuis quand existe-t-elle, la « petite tape »? Doit-on abandonner la « petite tape » et pourquoi? Comment éduquer sans la « petite tap »?
Eng Kleng op den Hënner huet nach kengem geschuet! Oder dach?
Hei sinn e puer Froe vun dëser Aktivitéit:
Wéi al ass de „klenge Klapps“? Soll een de „klenge Klapps“ opginn a firwat? Wéi kann een erzéien ouni de „klenge Klapps“?
CARDOSO Olga, Éducatrice graduée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
37 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR
La communication avec nos enfants
La communication est essentielle dans une relation ; si elle peut parfois mener à des malentendus et conflits, elle peut aboutir également à une grande joie. Quels sont les clés pour une communication bienveillante? Quels est l'importance des mots dans une phrase? Quels messages non-verbaux donnons-nous? Comment communiquer de façon efficace? Lors cette soirée, nous allons aborder la communication sous divers aspects et essayer de comprendre comment en tirer avantage.
D’Kommunikatioun mat eise Kanner
D'Kommunikatioun ass e wichtege Bestanddeel vun enger Bezéiung. Wa se heiansdo zu Mëssverständnisser a Streidereie féiert, sou ka se awer och grouss Freed bereeden. Wéi kann ee gutt matenee kommunizéieren? Wéi een Afloss huet dat Non-Verbaalt op eis Matmënschen? Wéi kann ee méi effizient kommunizéieren? Op dësem Owend gesi mir déi verschidden Aspekter vun der Kommunikatioun a versichen zesummen ze verstoen, wéi mer si zu eise Gonschte kënnen asetzen.
CARRILHO Ana Luisa, Éducatrice graduée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
38 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Jouer, c'est grandir : l'importance du jeu pour le développement et le bien-être de l'enfant
Créer pour l’enfant, dès son plus jeune âge, un entourage, un espace qui lui permet de se familiariser à son propre rythme avec son environnement, de découvrir ses possibilités mais aussi ses limites, est une tâche importante des parents. Quelle est l’importance du jeu pour les enfants et les parents? Comment influence-t-il le développement et le bien-être? L’offre, le choix des jouets – un défi pour les parents.
Spillen ass Wuessen, iwwert d’Wichtegkeet vum Spillen
Dem Kand vun Ufank un een Entourage bidden, deen him et erlaabt seng Ëmwelt a sengem eegene Rhythmus ze entdecken, seng Méiglechkeeten ze testen, mee awer och seng Limitten ze erkennen, ass eng wichteg Aufgab vun den Elteren.
Wéi wichteg ass d’Spillen am Liewe vum Kand? Wéi beaflosst d’Spillen d’Entwécklung an d’Wuelbefanne vum Kand? Wat ass d’Roll vun den Elteren a firwat ass déi sou wichteg? Déi grouss Offer u Spillsaache – wat ass dat Richtegt fir mäi Kand.
DABROWSKA Joanna, Éducatrice graduée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
40 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Les monstres viennent la nuit
Monstres, fantômes, sorcières...
De quoi et pourquoi les enfants ont-ils peur?
Essayons de comprendre les réactions des enfants et de les aider à surmonter leurs angoisses!
Nuets kommen d‘Monsteren...iwwer den Ëmgang mat Kannerängschten
Monsteren, Geeschter an Hexen….
Viru wat an firwat hunn d’Kanner Angscht?
Wéi kënne mer de Kanner hëllefen hir Ängschten ze bewältegen?
Fellerich Rolande, Pédagogue diplômée, conseillère familiale
Public cible : petite enfance / âge scolaire
41 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Mon hamster vit-il maintenant au ciel? Accompagner les enfants en deuil
Au quotidien les enfants rencontrent de nombreuses situations de séparation ou de perte. Chaque jour, ils se séparent de leurs parents. Parfois ils doivent même se séparer du meilleur ami qui déménage. Une perte encore plus dure est la mort d´une personne proche bien aimée ou d´un animal domestique. Comment les adultes peuvent-ils mieux comprendre les enfants en deuil et les accompagner en toute sérénité?
Wunnt mäin Hamster lo am Himmel? Abschid an Trauer bei Kanner
All Dag erliewe Kanner Situatioune wou se sech trenne mussen oder eppes verléieren. Dozou gehéiere kleng Separatioune, wéi déi alldeeglech Trennung vun den Elteren, mee awer och méi grouss Abschider wéi, wann de beschte Kolleeg plënnert oder den Dout vu Mënschen, déi se gären hunn oder och vum Hausdéier. Wéi kënne mir als Erwuessener Kanner, déi traueren, besser verstoen a si an aller Rou begleeden?
FELLERICH Rolande, Pédagogue diplômée, conseillère familiale
Public cible : petite enfance / âge scolaire
42 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Règles et limites dans l’éducation des enfants
Lors de cette soirée nous aborderons les règles et limites à fixer, de même que les libertés à accorder aux enfants. Quand commencer? Quelles conséquences appliquer? Et si ça ne fonctionne pas?
Reegelen a Grenzen am Alldag mat eise Kanner
D’Grenzen, d’Reegelen awer och d’Fräiheet an der Erzéiung vun eise Jongen a Meedercher sinn Theema vun dësem Owend: Wéini ufänken? Wéi soll een et mat de Konsequenze maachen? A wat maachen, wann et net funktionéiert?
CARRILHO Ana Luisa, Éducatrice graduée (LU/FR)
MOES-GRETSCH Patrice, Éducatrice graduée, thérapeute familiale systémique, formatrice Triple P (ANGL)
Public cible : petite enfance / âge scolaire
43 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Comment faire face aux émotions intenses de nos enfants ?
Nous ne savons pas toujours comment faire face aux émotions intenses de notre enfant. Quand les mots ne suffisent plus, il nous faut d’autres moyens pour aider l’enfant à se calmer. Il arrive même que l’énergie de l’émotion nous submerge et nous met en difficulté de gérer nos propres émotions. L’intervenante propose quelques pistes pour évacuer l’émotion par le mouvement
Wéi ginn mir mat staarke Gefiller vun eisen Kanner em?
Wann eisem Kand seng Emotiounen iwwerkachen, wësse mir oft net direkt wéi mir reagéieren kënnen. Wa gutt zourieden näischt méi bréngt, musse mir aner Moyenen fannen fir mat eisem Kand erëm zur Rou ze kommen. Heiansdo gi mir souguer vun den staarke Gefiller matgerappt a musse fir d’éischt eis eegen Emotiounen erëm an den Grëff kréien, ier mir dem Kand hëllefen kënnen. Dir kritt hei e puer konkret Iddien, wéi et gelénge kann, bei staarke Gefiller "Damp ofzeloossen".
VAN DAELE Nora, Éducatrice graduée
NILLES Véronique, Éducatrice graduée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
44 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU
Verziel mir eng Geschicht - Firwat a wat soll mäi Kand liesen?
Firwat solle Kanner / soll een de Kanner virliesen?
Wat fir een Afloss huet d’Liesen op d’Entwécklung vum Kand?
Wéi eng Bicher passen zu wéi engem Alter?
Wéi kann ech mäi Kand animéieren/motivéiere fir ze liesen? (Beispiller, Tipps/Ureegungen/Virlies- an Erzieltechniken)
MERTES Danielle, ErwuesseBildung, Referentin fir Kanner- a Jugendliteratur a Liesfërderung.
Public cible : petite enfance / âge scolaire
45 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Smartphone, Tablet et Cie. – grandir dans un monde digital
Dès leur plus jeune âge, les enfants sont attirés par les écrans. Les médias numériques sont omniprésents. Mais à partir de quand est-ce qu’on en abuse ? Quel sens a le monde virtuel pour les enfants et aussi pour nous en tant que parents ? Comment gère-t-on les médias en famille ? Comment puis-je influencer la façon dont mon enfant utilise les médias numériques ? De quoi mon enfant a-t-il besoin pour s'adapter au monde réel (et virtuel) et se développer de manière saine ?
Smartphone, Tablet a Co. – grouss ginn an enger digitaler Welt
Scho vun klengem Alter un, sinn d’Kanner vun de Bildschiermer ugezunn. Digital Medie sinn omnipräsent. Awer wéini ass ët « ze vill » ? Wat fir eng Bedeitung huet déi virtuell Welt fir d’Kanner an och fir eis als Elteren ? Wéi gi mir an der Famill mat dëse Medien ëm ? Wéi kann ech d’Aart a Weis, wéi mäi Kand déi digital Medien notzt, beaflossen ? Wat brauch mäi Kand fir an der realer (an och virtueller) Welt gutt eens ze ginn a sech gesond ze entwéckelen ?
HINGER Anouk, Psychologue, Conseillère en matière d’addictions (CNAPA)
BLOCK Manon, Pédagogue dipl., Conseillère en matière des addictions (CNAPA)
Public cible : petite enfance / âge scolaire
46 - Actvité thématique
Online & Présentiel
Langues : LU-FR
Laisse-moi faire tout seul! Le développement de l'autonomie de 0 à 3 ans / de 3-6 ans
Le développement de l'autonomie constitue un objectif important dans l'éducation, mais aussi un défi considérable.
A quel âge mon enfant est-il capable de « faire seul »? Qu'est-ce que je peux attendre de mon enfant? Comment soutenir mon enfant dans le développement de l'autonomie? Comment savoir si j'exige trop de mon enfant?
Kuck wat ech scho kann! D’Entwécklung vun der Autonomie vu 0-3 Joer / vun 3-6 Joer
Fir vill Elteren ass d'Entwécklung vun der Autonomie ee vun de wichtegsten Ziler an der Erzéiung, mee awer och eng grouss Erausfuerderung.
A wéi engem Alter sollt mäi Kand wat kënnen? Wéini kann ech wat vu mengem Kand erwaarden? Wat kann ech maachen fir mäi Kand a senger Entwécklung vun der Autonomie ze ënnerstëtzen? Wéi mierken ech, wann ech mäi Kand iwwerfuerderen?
CARRILHO Ana Luisa, Éducatrice graduée
PEIFFER Siri, Éducatrice graduée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
47 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
L'enfant et ses maladies
La soirée à thèmes permet d'aborder et de discuter les sujets et questions : Problèmes de santé de l'enfant - Maladies d'enfants - Maladies et collectivités - Troubles du développement de l'enfant (Alimentation, sommeil, ...) - Mesures préventives de santé - Mes questions autour de la santé de mon enfant.
Mäi Kand ass krank - Gespréich mam Kannerdokter
Um Elterenowend sti folgend Sujeten a Froen am Mëttelpunkt: Gesondheetsproblemer vum Kand - Kannerkrankheeten - Kannerkrankheeten am Grupp/ an der Gemeinschaft - Entwécklungsbeschwerden (Ernärung, Schlof, ...) - präventiv Gesondheetsmoossnamen - Meng Froen zu der Gesondheet vu mengem Kand
Dr THEISEN Patrick, Pédiatre
Public cible : petite enfance / âge scolaire
48 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Les histoires donnent des ailes: comment utiliser les histoires pour inciter la créativité des enfants
Nous savons combien les histoires sont importantes. Faire la lecture ou se faire raconter une histoire renforce le lien entre le parent et l'enfant. Cela permet également aux enfants d'être exposés le mieux possible au langage et encourage le cerveau à développer ses capacités d'imagination. Si certains enfants aiment discuter de l'histoire, tous n'aiment pas rester assis suffisamment longtemps pour entamer une conversation à ce sujet. Dans cette unité, vous apprendrez à intégrer les histoires pour enfants, sous forme de livre ou autre, dans les activités ludiques et créatives de votre enfant, permettant ainsi aux thèmes de l'histoire et à la conversation de se dérouler naturellement et de manière ludique tout au long de la journée.
Geschichte loosse Flilléke wuessen: wéi ee Geschichte ka gebrauchen fir de Kanner hir Kreativitéit unzekuerbelen
Mir wësse wéi wichteg Geschichte sinn. Engem Kand virliesen, oder him eng Geschicht erzielen, stäerkt d’Bindung zum Kand. Ausserdeem héiert d’Kand esou méi Sprooch, wat wichteg ass fir seng Sproochentwécklung. A well et Geschichte sinn, gëtt dem Kand seng Virstellungskraaft trainéiert. Verschidde Kanner schwätzen gären iwwert d’Geschicht, déi se grad gelauschtert hunn. Anerer doe sech éischter schwéier fir sech nach laang drop ze konzentréieren a gi wibbeleg. An dëser Unitéit wäert Dir léieren, wéi ee Geschichten an dem Kand säin Alldag kann abauen, a virun allem wéi een d’Thema vun der Geschicht kann op eng natierlech a spilleresch Manéier weider beschwätzen.
REUTER Charlotte, Animatrice de lecture
Public cible : petite enfance / âge scolaire
49 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Le passage à l’école (Précoce/Cycle 1)- comment garantir un bon départ à son enfant ?
Le passage au Précoce/ Cycle 1- un GRAND changement pour l’enfant.
Comment l'enfant vit-il ce changement? Quels sont les défis pour l’enfant et ses parents? Comment préparer l’enfant avant le premier jour et le soutenir lors de cette phase de changement et au quotidien? Que faire quand rien ne va plus après l'école ? Une bonne collaboration entre parents et enseignants?
Den Iwwergang an d’Schoul (Precoce/Cycle 1)- wéi kann ee sengem Kand e gudde Start erméiglechen?
Den Iwwergang an den Precoce/Cycle1- e grousse Changement fir d’Kand.
Wat bedeit dës Verännerung fir e Kand? Wat sinn d‘Erausfuerderunge fir d'Kand a seng Elteren? Wéi kann ee säi Kand op den éischten Dag virbereeden ? Wat kann ee maache fir säi Kand an dëser Iwwergangsphas an am Alldag z‘ënnerstëtzen? Wat maache wann näischt méi geet no der Schoul ? Eng gutt Zesummenaarbecht tëschent den Elteren an dem Léierpersonal?
SCHAMMO Simone, Éducatrice diplômée
Public cible : petite enfance / âge scolaire
50 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Maman! Papa! Je veux…! Comment apprendre à nos enfants à ne pas se faire « consommer » par les incitations de notre société
Vêtements, friandises, jouets, loisirs…. Comment faire face aux nombreux désirs de nos enfants? Il existe une multitude d'activités, de jouets et de friandises qui interpellent nos enfants, que ce soit parce qu'ils les voient dans les publicités, chez leurs ami(e)s ou chez nous. L'offre est énorme! Quand dire oui et quand dire non? Quels jouets conviennent le mieux? Quand est-ce que « plus » devient "trop"? Comment apprendre aux enfants à ne pas céder immédiatement à tous leurs désirs? Comment éviter qu’ils ne mettent vite de côté ce qu’ils viennent de recevoir et sautent sur autre chose?
Mamma/ Pappa, ech wëll….ech hätt gären… wéi mat de ville Wënsch vun eise Kanner ëmgoen?
Kleeder, Iesssaachen, Spillgezei, Fräizäitaktivitéiten ... Wéi ëmgoen mat de ville Wënsch vun eise Kanner? Et gi vill Aktivitéiten a Spillsaachen, déi d’Kanner uschwätzen, sief et iwwert Publicitéiten oder well si se bei de Frënn oder bei eis gesinn. D’Offer ass riseg! Wat fir eng Wënsch erfëllen a wat fir eng éischter net? Wat gehéiert an d’Kannerzëmmer? Wéini ass vill « ze vill »? Wéi d’Kanner erzéien, datt si sech net vun deene villen Ureizer awéckele loossen, a vun de Saachen, déi se hunn, profitéieren, amplaz se direkt rëm an den Eck ze leeën an op dat nächst ze sprangen?
CNAPA
Public cible : âge scolaire
51 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Quelle alimentation pour l’enfant scolarisé
Pour atteindre son potentiel maximal, l'enfant a besoin d'une alimentation variée et équilibrée, d'une activité physique quotidienne et d'un milieu sain favorisant la croissance et l'apprentissage. Vous recevez des informations sur les recommandations actuelles de l'alimentation de l'enfant et des exemples pratiques par lesquels nous vous montrerons comment vous pouvez mettre en place de bonnes habitudes alimentaires et éveiller chez votre enfant le plaisir de bien manger.
Fit fir d‘Schoul - och eng Fro vun der Ernärung
Duerch eng gesond, equilibréiert Ernärung kritt Äert Kand déi Närstoffer, déi et fir ze wuessen an eng optimal Entwécklung brauch. Si ass d’Basis vu sengem Wuelbefannen a senger Gesondheet. Dir kritt Informatiounen zu den aktuelle Recommandatioune fir d’Kannerernärung an och Tipps wéi Äert Kand gesond Iesse léiere kann. Mir ginn Iech och praktesch Beispiller fir am Alldag ëmzesetzen.
BORSCHETTE Anne-Liss, Diététicienne spécialisée en diététique de l’enfant et de l’adolescent
MERSCH Liz, Diététicienne
MEYER Michèle, Diététicienne (ANGL)
Public cible : âge scolaire
52 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Apprendre - un jeu d’enfants
Que signifie «apprendre»? Qelles difficultés d'apprentissage peut-on rencontrer chez l'enfant et comment réagir? Comment créer une bonne atmosphère de travail à la maison? Quel est le rôle des parents? Le juste équilibre entre encadrement et autonomie. Comment motiver son enfant? Comment gérer les devoirs à domicile?
Léiere méi liicht gemaach!
Wat heescht eigentlech „léieren“? Wéi eng Léierschwieregkeete gëtt et a wat kann een dogéint maachen? Wéi schaaft een doheem eng gutt Léieratmosphär? Wéi eng Roll spillen d’Elteren dobäi? Wéi vill Encadrement a wéi vill Eegestännegkeet brauche Kanner? Wéi kann ech mäi Kand motivéieren? Wat maachen ech wa mäi Kand zéi ass wann et ëm d’Hausaufgabe geet?
BOVE Julie, Enseignante
Public cible : âge scolaire
53 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Le passage au cycle 2 - un nouveau défi pour enfants et parents!
C’est avec des sentiments mitigés que beaucoup de parents appréhendent le passage du cycle 1 vers le cycle 2. Les thèmes suivants seront abordés :
Qu’est-ce que mon enfant doit savoir avant de rentrer à l’école? Est-ce que notre enfant est prêt pour l’école? Quels nouveaux défis allons-nous rencontrer en tant que famille? Tuyaux pour un bon départ – comment pouvons-nous bien nous préparer?
De Passage an de Cycle 2 – eng nei Erausfuerderung fir Kanner an Elteren
Mat gemëschte Gefiller denke vill Elteren un den Iwwergang vum Cycle 1 an den Cycle 2. Dës Theme ginn ugeschwat: Wat muss ee Schoulkand alles kënnen ier et an d’Schoul kënnt? Ass eist Kand prett fir an d’Schoul? Wéi eng nei Erausfuerderunge kommen op eis Famill duer? Tipps an Tricks fir e gelongene Start – wéi kënne mer eis gutt preparéieren?
BOVE Julie, Enseignante
Public cible : âge scolaire
54 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Développement et éducation sexuelle - Mieux comprendre et réagir!
Les parents sont souvent troublés lorsqu'ils observent ou vivent des situations chez leur enfant ou entre enfants qui peuvent avoir une connotation sexuelle. Ils ont souvent du mal à évaluer correctement la situation et à réagir de manière appropriée. Ils se posent des questions : Est-ce un comportement normal? Comment puis-je réagir? Que puis-je faire de mal? Comment parler à mon enfant?
Eis Kanner gi grouss – Sexualentwécklung an -erzéiung besser verstoen!
Eltere sinn oft veronséchert wa si Situatioune bei hire Kanner oder tëschent Kanner gesinn oder erliewen, déi eng sexuell Bedeitung kënnen hunn. Et fällt hinne schwéier, d’Situatioun richteg anzeschätzen a si wëssen net, ob a wéi si reagéiere sollen. Si stelle sech Froen: Ass dat do eigentlech normal? Wéi soll ech reagéieren? Wat kann ech falsch maachen? Wat soll ech soen?
HOLTGEN Nancy, Éducatrice graduée, Lifecoac
Public cible : âge scolaire
55 - Actvité thématique
ONLINE &Présentiel
Langues : LU-FR
Regard sur les besoins émotionnels de l’enfant
Qu’est-ce qu’un enfant essaie d’exprimer avec un comportement dérangeant ? Quel besoin fondamental essaie-t-il de satisfaire ? Du point de vue d’un parent, c’est tout un art de tenir compte des besoins de son enfant, de lui laisser la liberté nécessaire pour se développer et s’épanouir. C’est en portant le regard sur les besoins émotionnels de l’enfant qu’on peut trouver une des clés pour non seulement dénouer bien des situations en famille mais aussi pour permettre à l’enfant de se sentir écouté et pris au sérieux. Une grande partie de l’activité sera réservée à l’échange entre les participants.
Déi emotionell Besoinë vum Kand
Wat fir eng Emotiounen dréckt e Kand aus, wann et opfälleg ass ? Wat fir eng Besoinë wëll et domat erfëllen ? Fir Elteren ass et oft eng richteg Konscht dem Kand seng Besoinen ze verstoen an op se anzegoen, fir him déi Fräiheet ze loossen, déi et brauch fir sech ze entwéckelen an ze entfalen. Wann een awer déi emotionnel Besoinë vum Kand a Betruecht zitt, da kann een net nëmmen e Schlëssel fannen, fir ganz vill Situatiounen an der Famill ze entwirren, mä och fir dem Kand verstoen ze ginn, dass een op et lauschtert an et eescht hëlt. E groussen Deel vun der Aktivitéit ass fir den Austausch reservéiert
Del Guerzo Silvia, Éducatrice graduée, Thérapeute en relation d’aide
Public cible : âge scolaire
56 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Sensibilisation au sujet du trouble du déficit de l’attention (avec ou sans hyperactivité) - Présentation du CDA
Quels sont les fonctions du CDA et qui est son public cible? Comment prendre contact? Définition du trouble du déficit de l’attention (TDA/H)? Quels sont les symptômes? Comment aider mon enfant, lorsqu'il/elle a des difficultés de concentration? Comment gérer la situation des devoirs à domicile?
L'objectif est de fournir aux parents des astuces pour aider leur enfant ayant des difficultés à être attentif.
Iwwert Opmierksamkeetsstéierungen (mat an ouni Hyperaktivitéit) Bescheed wëssen - Virstelle vum CDA (Centre pour le développement des apprentissages)
Wat ass de CDA? Fir wee si mir do? Wéi kann een eis erreechen? Wat ass AD(H)S? Wat si fréi Warnsignaler? Wat kann ech maachen wa mäi Kand sech net gutt ka konzentréieren oder séier ofgelenkt ass? Wéi kënne mer d'Hausaufgebesituatioun gestalten?
D'Objektiv ass et, den Elteren méiglech Pisten opzezeechnen, wéi si hire Kanner kënnen hëllefen, wann dës Schwieregkeeten mat der Opmierksamkeet hunn.
MARX Diane, Directrice adjointe du CDA, Institutrice, Pédagogu
Public cible : âge scolaire
57 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Comment apprendre à la maison avec mon enfant?
Le but de cette soirée est de montrer aux parents de nouvelles perspectives et idées pour apprendre avec leurs enfants à la maison et ceci, sans se disputer.
En valorisant leurs enfants et en promouvant leurs compétences scolaires, les parents détiennent souvent des éléments-clés pour augmenter leur motivation scolaire.
Essayez de créer à la maison une situation d’apprentissage adaptée à votre enfant et laissez- vous surprendre par ses résultats et son développement scolaire.
Wéi léieren ech doheem mat mengem Kand?
Dës Aktivitéit versicht den Elteren nei Weeër a Méiglechkeeten opzeweisen wéi se doheem mat hire Kanner léiere kënnen ouni permanent a Konflikter ze geroden.
Déi eege Kanner wäertschätzen an hir schoulesch Stäerkte fërderen si ganz oft Schlësselelementer fir d’schoulesch Motivatioun ze erhéigen.
Probéiert doheem eng ugepasste Léiersituatioun fir Äert Kand ze schafen a loosst Iech vun de Resultater an der schoulescher Entwécklung iwwerraschen.
MORBE Gilles, Éducateur gradué
Public cible : âge scolaire
58 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-ALL
Beweegung schätzen – e Liewe laang
Kanner beweege sech aus Freed, iwwert d’Beweegung drécke si sech aus, léieren an entwéckele sech weider. D’Entwécklung vun der Perséinlechkeet gëtt gefërdert an d’Beweegung ass och d’Basis fir Gesondheets- a Léierprozesser. Wat huet d’Qualitéit vun der Beweegung mat Gesondheet a Léieren ze dinn? Wéi kënnen d’Eltere den natierlech Beweegungsdrang vun de Kanner am Alldag ënnerstëtzen a weiderentwéckelen andeems se kleng Beweegungsritualer am Alldag asetzen?
MORIS Carole, Erzieherin, Tanz- und Rhythmikpädagogin
SCHNEIDER-PETER Doris, Ergotherapeutin, MH Kinaestetics Trainerin
Public cible : âge scolaire
59 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Disputes: Comment réagir en tant que parent?
Parents et enfants sont confrontés à des situations d'agressivité ou de disputes.
Accompagner les enfants et aborder ces thèmes constituent un défi pour les parents qui se demandent comment réagir. Il est important que nos enfants apprennent à gérer ces conflits par eux-mêmes. Comment parler à nos enfants quand ils sont impliqués dans des disputes? Comment et quand intervenir quand les enfants se disputent entre-eux?
Sträit: Wéi reagéire mir als Elteren?
Elteren a Kanner begéine Situatioune vun Aggressioun a si streide sech. Fir Elteren ass et net ëmmer einfach, wéi si hir Kanner bei dësen Theeme begleede kënnen. Op dësem Owend kucke mir, wéi Elteren hir Kanner esouwäit ënnerstëtze kënnen, dass si selwer léieren mat Reiwereien eens ze ginn. Wéi kënne mir mat hinnen iwwert Situatioune schwätzen a si stäerken? Wéini solle mir eis a Streidereien amëschen, wéi a wéini kënne mir se schlichten.
NIEMEIJER Helena, Éducatrice graduée (LU)
CARRILHO Ana Luisa, Éducatrice graduée (FR)
Public cible : âge scolaire
60 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Mon corps et moi : En route pour l’adolescence
La puberté arrivera tôt ou tard, qu'on le veuille ou non. Afin que ni les enfants, ni vous, les parents, ne soyez pris au dépourvu, il est utile de s'y préparer. Or, souvent les mots nous manquent pour en parler. Au cours de l'atelier vous découvrirez des pistes pour parler de notre corps, des organes génitaux et de leurs changements au cours de la puberté. Un vocabulaire simple, non spectaculaire, qui permet déjà aux enfants d'avoir une base sur laquelle entamer le voyage vers l'adolescence.
Iwwert mäi Kierper schwätzen: um Wee an d’Pubertéit
D’Pubertéit kënnt fréier oder spéider. Fir dass weder Äert Kand nach Dir als Elteren dovunner iwwerrascht gitt, ass et wichteg, sech ze preparéieren. Mee, leider feelen eis dacks d’Wierder fir driwwer ze schwätzen. Am Laf vun dëser Aktivitéit kritt Der éischt Piste gewisen, wéi ee mat de Kanner iwwert hire Kierper, hir Geschlechtsorganer an och déi Verännerungen, déi op si duer kommen, ka schwätzen. Een einfache Vokabular, onspektakulär, deen et de Kanner erlaabt sech gutt virbereet op de Wee an d’Pubertéit ze maachen.
DIAS-MICHAUX Fabienne, Sage-femme
Public cible : âge scolaire / adolescence
61 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
L'entrée au lycée - nouveau départ. Comment s'y préparer?
L’entrée au lycée entraîne des changements importants dans la vie quotidienne de nos jeunes. A quoi peut-on s’attendre? Quels nouveaux défis et devoirs vont se présenter? Comment gérer ces changements ensemble avec nos jeunes?
Mäi Kand kënnt an de Lycée. A wat elo?
De Passage vun der Grondschoul an de Lycée bréngt eng ganz Rei vu Verännerunge fir d’Kand (an d’Elteren) mat. Wat sinn dës Verännerungen a wéi kann ech als Elteren am beschten op des Verännerunge reagéieren?
FINKE Michèle, Éducatrice graduée
MORBE Gilles, Éducateur gradué
Public cible : âge scolaire / adolescence
62 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
La puberté – une aventure
Nous faisons nos valises pour nous préparer à l'aventure de la puberté. Quand cette phase de la vie commence-t-elle? Qu’est- ce qui attend les parents? De quoi avons-nous besoin pour bien survivre à cette aventure?
Les objectifs seront : Les parents connaissent les informations générales sur la puberté. Ils savent à quoi s'attendre et quels sont les pierres d’achoppemen à éviter. Ils apprendront à mieux se percevoir eux-mêmes et à savoir où se trouvent leurs chantiers personnels et comment s'en occuper.
D‘Pubertéit – eng Aventure
Mir paken d’Wallis fir eis op d’Aventure Pubertéit virzebereeden. Wéini fänkt dës Liewensphas un? Wat kënnt op d’Elteren duer? Wat fir eng Ressource brauche mir fir dës Aventure gutt ze iwwerstoen?
Ziler vun der Aktivitéit: D’Eltere kréien allgemeng Informatioune zur Pubertéit. Si wësse wat ob si duer kënnt a wéi eng Stolpersteng si evitéiere kënnen. Si léiere sech selwer besser kennen, wou hir perséinlech Chantiere sinn a wéi se domat ëmgoe kënnen .
HOLTGEN Nancy, Éducatrice graduée, Lifecoach
Public cible : âge scolaire / adolescence
63 - Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL-ANGL
Harcèlement (mobbing) à l’école
Le mobbing est un processus toujours violent et nombreux sont les élèves à l'école qui sont quotidiennement confrontés à ce phénomène. Rares sont les enseignants ou les parents qui s'en rendent compte ; en effet, le harcèlement passe souvent inaperçu. La conférencière expliquera le processus du harcèlement et proposera des moyens d'intervention aux parents et enseignants pour lutter contre cette forme de violence.
Mobbing am Schoulalldag
Mobbing ass e Prozess, deen ëmmer gewaltvoll ofleeft an dee vill Schüler alldeeglech an de Schoulen erliewen. Mobbing gëtt awer seele vum Léierpersonal oder vun den Eltere wouer geholl, well dëse Prozess meeschtens verstoppt ausgefouert gëtt. Bei dëser Konferenz gëtt den Oflaf vum Mobbingprozess beschriwwen, Aktiounsméiglechkeete vun den Elteren a vum Léierepersonal proposéiert an et gi Léisungsapprochen erkläert, fir dem Mobbing entgéint ze steieren.
HOLTGEN Nancy, Éducatrice graduée, Lifecoach
Public cible : âge scolaire / adolescence
64 - Actvité thématique
Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Enfants, adolescents et internet – un défi pour les parents
Pour assurer une expérience en ligne sûre et responsable à ses enfants, les parents ont besoin de prendre connaissance du défi qu’Internet représente. Cependant, l’utilisation des médias confronte les parents à de nombreuses questions : A partir de quel âge mon enfant peut-il posséder son propre smartphone? Combien de temps mon enfant peut-il passer devant les écrans? Comment puis-je le protéger des abus et du cyberharcèlement? Basée sur le guide “Les écrans dans la famille”, BEE SECURE propose une soirée pour parents adaptée au cadre de vie familial au quotidien et fournit des conseils pour une utilisation sûre et responsable d’Internet et des médias.
Kanner a Jugendlecher am Internet. Eng Erausfuerderung fir Elteren.
Fir hire Kanner e séchert a verantwortungsvollt Online-Erliefnis garantéieren ze kënnen, sollten d’Eltere sech den Erausfuerderunge vum Internet bewosst sinn. Am Kontext vun dëse Medien, stelle sech d’Eltere awer vill Froen: Vu wéi engem Alter un däerf mäi Kand e Smartphone hunn? Wéi vill Zäit däerf et virum Ecran verbréngen? Wéi kann ech et viru Mëssbrauch a Cybermobbing schützen? Dës thematesch Aktvitéit vu BEE SECURE baséiert op dem Eltereguide “Bildschirme in der Familie” a wëll den Elteren Tipps a Rotschléi ginn fir e sécheren an un d’Liewenswelt vun der Famill ugepassten Ëmgang mam Internet.
IntervenantEs de BEE-Secure
Public cible : âge scolaire / adolescence
65- Actvité thématique
ONLINE & Présentiel
Langues : LU-FR-ALL
Le cannabis – C’est quoi ?
Le cannabis est une substance qui suscite toujours de nombreuses conversations et des questions telles que :
- Quelle est la différence entre l'herbe et le shit ?
- Le cannabis est-il dangereux ?
- Le cannabis est-il une drogue d'initiation ?
- Le cannabis rend-il dépendant ?
Ces questions et d'autres seront abordées lors de la réunion d'information.
Même si le cannabis reste illégal pour les jeunes, il est important de ne pas faire du cannabis un sujet tabou. L’expert du Centre National de Prévention des Addictions donnera également des conseils sur la manière d'aborder le sujet avec son enfant.
Cannabis - Wat ass Wat ?
Cannabis - eng Substanz déi ëmmer nees zu ville Gespréicher a Froe féiert, wéi:
- Wat ass den Ënnerscheed tëschent Gras a Shit?
- Ass Cannabis geféierlech?
- Ass Cannabis eng „Einstiegsdroge“?
- Mécht Cannabis süchteg?
Dës Froe wäerte mer e.a. an der Informatiounsveranstaltung behandelen.
Och wa Cannabis fir Jugendlecher illegal bleift, ass et wichteg, Cannabis net zum Tabuthema ze maachen. Den Expert aus dem Centre National de Prévention des Addictions wäert och dozou Tipps ginn, wéi ee mat sengem Kand iwwer d‘Thema Cannabis ka schwätzen.
BOTH Luc, Pédagogue au CNAPA
Public cible : âge scolaire / adolescence
66 - Cours pour parents - 3-4 unités + session téléphonique
Présentiel
Langues : LU-ALL
Teen-Triple P Elterecours
D'Erzéiung vun Teenager stellt d'Eltere viru besonnesch Erausfuerderungen. Triple-P Erzéiung vun Teenager gëtt Eltere praktesch Ureegunge fir mat dësen Erausfuerderungen ëmzegoen. D'Ziel vum Cours ass d'Erzéiungskompetenzen ze verbesseren, Belaaschtungen an Onsécherheeten an der Erzéiung ze reduzéieren an eng gutt Bezéiung zu de Jugendlechen ze fërderen.
GREIVELDING Maryse, Éducatrice diplômée, Triple P Trainerin
Public cible : âge scolaire / adolescence
Suche