Eltereschoul en PRESENTIEL
Depuis 2002, l’Ecole des Parents J. Korczak de la Fondation Kannerschlass organise toutes sortes d’activités pour parents (conférences, groupes de parole, cours, soirées…), que ce soit en mode presentier ou en ligne, dans le but de les soutenir dans l’éducation de leurs enfants. Notre objectif a toujours été de rencontrer les parents en groupes et de favoriser ainsi les échanges entre les participants.
L'Education en général - Le cycle familial
L'Education rend fort - le cours pour parents Ce cours en 4 unités soutient les parents dans leur travail éducatif journalier. Erzéiung mécht staark - den Elterecours Dese 4-deelege Cours wëll Elteren an hirer, net ëmmer liichter Aufgab ze erzéien, begleeden an ënnerstëtzen. Eltere sollen encouragéiert ginn, hiren eegene Wee ze fannen am Chaos vun de villen Informatiounen an ënnerschiddleche Meenungen zum Theema Erzéiung. DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents |
Elterecours/Cours pour parents 4 Unitéiten Sproochen/langues: LU, DE, FR |
|
Détente et récupération - Pour rester des parents équilibrés La vie quotidienne en famille est parfois source de stress (cris des enfants, école, partenaire, espace restreint…) et il peut s’avérer difficile de ne pas se perdre de vue soi-même en tant que parent et partenaire. Entspanung an Erhuelung - Fir ausgeglachen Elteren ze bleiwen De Familljenalldag ass munchmol ustrengend a stresseg (Kannergejäiz, Schoul, Partner, knappe Wunnraum,..). Do kann een dann als Eltere schonn mol ze kuerz kommen. Fannt e Gläichgewiicht tëschent de Kanner hire Bedierfnisser an Ären eegenen. Nëmmen esou behaalt Dr déi néideg Geloossenheet, fir als Famill gutt ze funktionéieren. |
Séminaire /Atelier découverte de la sophrologie 1 journée ou 3 unités Langue: LU, DE, FR |
|
Au secours, mes parents se disputent Hëllef meng Eltere streiden Oppene Sträit tëschent den Eltere mécht Kanner Angscht. Méi grouss Kanner fäerte souguer dass Sträit zu enger Scheedung féiere kann. Verschidde Kanner probéieren och tëschent den Elteren ze vermëttelen an iwwerfuerderen sech domat. Sollten d’Eltere mat hire Kanner iwwer de Sträit an der Koppel schwätzen? Wéi kënnen Elteren Loyalitéitskonflikter vermeiden? Wéi kënnen Elteren d’Kanner op eng Trennung virbereeden? Wéi kënne Mammen a Pappe verhënneren, dass d’Kanner am Fall vun enger Scheedung tëschent d’Fronte vun engem Rousekrich geroden CONRAD Jean-Paul, Psychologe, Paartherapeut am Familljen-Center |
Activité thématique pour parents langue: LU, DE |
|
Les besoins des enfants en cas de séparation ou divorce La séparation ou le divorce des parents marque une césure dans la vie des enfants. Lors de cette soirée de discussion nous nous intéresserons à la question comment les enfants vivent le divorce et comment les parents peuvent s'occuper de leurs besoins spécifiques pendant la phase de séparation. Comment les parents peuvent-ils parler à leurs enfants des changements à venir? Comment faire pour soutenir au mieux le lien des enfants avec le parent absent? D’Bedierfnisser vun de Kanner bei enger Trennung oder Scheedung D‘Trennung oder d‘ Scheedung vun den Elteren verännert d’Liewe vun de Kanner. Bei dësem Gespréichsowend presentéiere mir wéi Kanner eng Scheedung erliewen a wéi d’Elteren op d’Besoinë vun hire Kanner wärend der Trennunsphas agoe kënnen. Wéi kënnen d’Eltere mat hire Kanner iwwer déi ustoend Changementer schwätzen? Wéi kann d’Bindung vun de Kanner mam ofwiesenden Elterendeel oprechterhale ginn?
|
Activité thématique pour parents langue: LU, DE |
|
Mes parents vont en médiation - Et moi dans tout ça? Si la médiation familiale commence à être connue et reconnue, la question se pose de la place de l’enfant au sein de la médiation. D’Plaz vun de Kanner an der Mediatioun? D'Mediatioun gëtt och bei Konflikter an der Famill ëmmer méi oft agesat. D'Fro stellt sech, wéi eng Plaz d'Kanner an esou enger Mediatioun hunn. D'Eltere schwätze vum Interêt vum Kand, mee hunn d'Kanner och d'Méiglechkeet fir hir Meenung ze soen? De Centre de Médiation asbl huet Projeten ausgeschafft, déi et erlaben d'Kanner bei hiren Aussoen ze begleeden. DEMARET Paul, Coordinateur du Centre de Médiation asbl, Médiateur |
Activité thématique pour parents langue: FR, LU |
|
La Médiation, un outil à toute épreuve? L'objectif de l'intervention est de sensibiliser les personnes à cette méthode de gestion de conflits qui ne détermine pas un gagnant et/ou un perdant mais permet aux personnes en présence de retrouver la maîtrise de leur conflit et d'y apporter eux-mêmes leur(s) propre(s) solution(s). DEMARET Paul, Coordinateur du Centre de Médiation asbl, Médiateur agréé |
Intervention pour des parents et des professionnels Séminaire sur une ou deux journées Langue: FR, LU |
|
|
Activité thématique pour parents langue: FR, LU, DE och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
|
|
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, EN och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
|
Comment pratiquer une communication respectueuse en famille? "Se parler" semble être si facile. Mais COMMENT est-ce que nous nous parlons effectivement? Comment fonctionne une communication respectueuse en famille? Comment pouvons-nous exprimer nos besoins sans blesser les autres? Comment pouvons-nous trouver des accords en famille en cas de situations critiques. Wéi schwätze mir mateneen? - Respektvoll Kommunikatioun an der Famill "Matenee schwätzen" , dat héiert sech esou einfach un. Awer, WÉI schwätze mir eigentlech mateneen? Wat mécht eng respektvoll Kommunikatioun an der Famill aus? Wéi kënne mer eis Bedierfnisser a Wënsch ausdrécken ouni déi aner ze verletzen? Wéi kënne mer an der Famill en Accord fannen, wann d’Situatioun kritesch ass? FELLERICH Rolande, Pédagogue dipl., Conseillère familiale |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, |
|
L’éducation donne de la force Comment les parents peuvent-ils soutenir leurs enfants à développer des personnalités fortes et heureuses? Erzéiung mécht staark Wat kann ech menge Kanner matginn fir dass aus hinne staark a glécklech Perséinlechkeete ginn? Wat gehéiert zu enger „gudder“ Erzéiung? Den Owend bitt vill Plaz fir Diskussiounen an Austausch.FELLERICH Rolande, Pédagogue dipl., Conseillère familiale |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE |
|
|
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, EN
och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE also available ONLINE |
|
Parents et enfants-une équipe d’enfer – Quelques éléments de la parentalité positive Comment se construit une relation solide et de confiance entre parents et enfants ? Et oui, la parentalité est loin d'être « un long fleuve tranquille »! Les conflits sont inévitables, mais peuvent être gérés en famille dans un respect mutuel. Dans ce sens, nous vous proposons quelques outils de la parentalité positive et bienveillante pour accompagner votre enfant à devenir un jeune responsable, respectueux et confiant en ses compétences. Elteren a Kanner-ee staarkt Team! Wéi baut sech eng zolitt a vertrauensvoll Bindung tëschent Elteren a Kanner op? Eltere sinn, ass eng wichteg Aufgab, déi net ëmmer einfach ass. Konflikter sinn net auszeschléissen, mee se kënnen an der Famill am géigesäitege Respekt geléist ginn. Dofir proposéiere mär e puer Iddien aus der positiver Erzéiung an encouragéieren d’Elteren, mat enger bienveillanter Haltung, hir Kanner esou ze begleeden, dass si zu responsable Jugendlechen eruwuessen, déi op hir eege Kompetenze vertrauen. MOES-GRETSCH Patrice, Educatrice graduée, Conseillère familiale |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, EN
och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE also available ONLINE |
|
Donner le bon exemple: une mission importante pour les parents Les enfants prennent l'exemple sur des situations et des faits quotidiens. Aux adultes incombe ainsi une fonction d'exemple et de modèle. En effet quelle chance les enfants et les ados ont-ils aujourd'hui de connaître des adultes crédibles, stables et charismatiques? Souvent ils rencontrent des adultes avec une attitude d'indifférence et de non-responsabilité. Mais ce sont surtout les nouvelles situations qui exigent d'eux des repères et des critères de décision. E (Vir)-Bild seet méi wéi 1000 Wierder! Kanner orientéiere sech un deem wat si am Alldag erliewen. Och wann se et heiansdo vergiessen, hunn all Erwuessen eng Virbild- a Modellfunktioun fir déi nofolgend Generatiounen. Wat fir Chancen hu Kanner a Jugendlecher fir glafwürdeg a standfest Mënsche mat Ausstralung kennenzeléieren? Vill ze oft begéine si Erwuessener denen alles egal ass an déi keng Verantwortung iwwerhuele wëllen. Mee et ass awer grad an neie Situatiounen, wou déi Jonk Unhaltspunkten an Entscheedungskrittäre brauchen. KHABIRPOUR Fari, Psychologe, Psychotherapeut |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, EN |
|
Quelles valeurs, pour quels parents et pour quels enfants....? La transmission des valeurs fait partie de l'éducation des enfants. Or ces valeurs sont parfois difficiles à cerner. Les 2 intervenants présenteront chacun leur façon de voir l'éducation et aussi la place qu'occupent les valeurs. Il sera question des changements qu'ont subis les fonctions parentales et aussi combien a changé l'image que nous avons des enfants. Wäerter an der Erzéiung - Wéi eng Wäerter, fir wéi eng Elteren a fir wéi eng Kanner D’Vermëttlung vu Wäerter ass ee Bestanddeel vun der Erzéiung. Tatsaach ass, dass et net ëmmer einfach ass ze wëssen op wéi eng Wäerter, dass ee sech beruffe soll. Déi 2 Intervenanten erklären, wéi si d’Erzéiung verstinn an och wéi eng Wäerter fir si wichteg sinn. Ee vun den Themen ass och, wéi sech d’Roll vun den Elteren an och eist Verständnis vun der Kandheet verännert hunn. KHABIRPOUR Fari Psychologue, Psychotherapeute |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE |
|
Triple P (Pratiques Parentales Positives) – Cours pour parents Le programme de Pratiques Parentales Positives est une méthode efficace et pratique, qui met l'accent sur les aspects positifs de l'éducation des enfants. Le programme Triple P repose sur des liens d'appui solides, une bonne communication et une attention positive, pour aider les enfants à s'épanouir. Le programme offre des suggestions faciles à suivre pour apporter des petits changements qui feront une grande différence pour les parents, les enfants et les familles. Triple P Elternkurs (positive parenting programme) Das Elterntraining Triple P (Positive Parenting Programme) unterstützt Eltern und Familien in der alltäglichen Kindererziehung. Triple P ist präventiv ausgerichtet und hilft, das Verhalten Ihres Kindes besser zu verstehen, neue Erziehungsstrategien sowie Ideen und Tipps kennenzulernen, die Entwicklung des Kindes zu fördern und mit Problemverhalten des Kindes effektiver umgehen zu können. Triple P Elterecours (positive parenting programme) Den Elterecours Triple P (Positive Parenting Programme) ënnerstëtzt d’Elteren a Familljen an der alldeeglecher Kannererzéiung.Et ass ee präventive Programm , deen den Elteren hëlleft d’Verhale vun de Kanner besser ze verstoen, nei Erzéiungsstrategien an Iddië kennenzeléieren, eng positiv Entwécklung vum Kand ze fërderen a mat sengem problematesche Verhale besser ëmzegoen. MOES-GRETSCH Patrice, Sozialpädagogin, Triple P Trainerin |
Cours pour parents/ Elterntraining 4 Séances/Gruppensitzungen + 4 sessions de suivi/Telefongespräche Langue: LU, DE, FR |
|
Teen-Triple P Elternkurs Die Erziehung von Teenagern stellt Eltern nochmals vor besondere Herausforderungen. Triple P – Erziehung von Teenagern gibt Eltern praktische Anregungen, um mit diesen Herausforderungen umzugehen. Der Ansatz zielt darauf ab, die Erziehungskompetenzen zu verbessern, Belastungen und Unsicherheiten in der Erziehung zu verringern und eine gute Beziehung zum Jugendlichen zu fördern. |
Elterntraining 4 Gruppensitzungen + 1 Abschlusssitzung Sprache: LU, DE |
|
Une présence calme et sereine au quotidien avec nos enfants Etre parent signifie être disponible sur tous les canaux et cela tout le temps. Les enfants aussi ont des journées chargées d'émotions, de contraintes et de vécus intensifs. Une présence calme et séreine est ce que nous pouvons leur offrir de mieux pour se poser, se construire. Comment faire pour ne pas nous perdre dans les exigences quotidiennes ? Comment nous ressourcer pour donner le meilleur de nous-mêmes à nos enfants? Rou, Präsenz a Geloossenheet am Alldag mat eise Kanner Eltere sinn, heescht permanent disponibel sinn. Eis Sënner sinn oft staark no bausse geriicht an et ass wéineg Zäit no sech ze kucken. Och eis Kanner hunn e chargéierten Alldag, gefëllt mat Emotiounen, Ufuerderungen a vill Erlieftem. Wéi fanne mir déi néideg Präsenz a Geloossenheet fir mat Rou op eis Kanner anzegoen? Wéi kënne mir eis selwer stäerken fir eis net an den Exigenze vum Alldag ze verléieren? MAJERUS Martine, Psychomotricienne |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
|
Un nouveau bébé dans la famille. Notre famille s’agrandit ! La naissance d’un nouveau-né déséquilibre le monde parfait de l’enfant aîné. Jusqu’à présent il était le centre d’intérêt de la famille et maintenant tout tourne autour du nouveau bébé. Comment pouvons-nous, en tant que parents, accompagner et assurer nos enfants pendant cette phase de changements ? Quelles attitudes aident à prévenir des jalousies entre frères et sœurs ? Ee Geschwësterche kënnt an d‘Famill D'Gebuert vun engem Geschwësterche bréngt d'Welt vun engem Kand aus dem Gläichgewiicht. Bis elo stoung et am Mëttelpunkt vun der Famill an ob eemol dréit sech alles ëm de Puppelchen. Wéi kënne mir als Elteren eis Kanner an dëser Phas begleeden an hinne Sécherheet ginn? Wat kënne mir als Eltere maachen, fir Rivalitéiten ënnert de Geschwëster ze verhënneren ? NILLES Véronique, Educatrice graduée, Conseillère familiale |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
|
Droits et devoirs des parents et des enfants La soirée cible sur les aspects juridiques de la relation parents-enfants ainsi que sur les droits et devoirs des deux parties. Les thèmes qui seront abordés: les principaux droits des enfants et leurs garanties, l'obligation des parents, la responsabilité des parents pour les actions de leurs enfants, l'enfant face à la justice. Il est envisageable de concentrer les thèmes sur une tranche d'âge précise ou des problématiques spécifiques. Rechter a Flichte vun Elteren a Kanner Dës Aktivitéit beschäftegt sech mat de juristeschen Aspekter vun der Eltere-Kand-Bezéiung , besonnesch mat de Rechter a Flichte vu béide Säiten. Theemeberäicher sinn: d’Haaptrechter vun de Kanner an hir Garantien, d’Flichte vun den Elteren, d’Verantwortung vun den Elteren fir d’Dote vun hire Kanner, d’Kanner an d’Justiz. Et ass méiglech sech hei op eng bestëmmten Altersklass vun de Kanner festzeleeën. |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE |
|
Comment les enfants éduquent leurs parents Les parents imaginent que ce sont eux qui éduquent les enfants. C'est vrai, mais ce n'est vrai qu'à moitié, car ce sont aussi les enfants qui créent leurs parents et les font évoluer. Ainsi, ils jouent un rôle considérable dans la façon dont les parents se définissent. Ce que nous savons c’est qu’ils sont très sensibles au bien-être de leurs parents, c'est leur façon à eux d’assumer leur loyauté pour chacun des parents et pour le groupe familial. L’activité permettra de définir quels sont les aspects les plus importants dont il faut tenir compte pour bien éduquer les enfants et une large part sera réservée à définir les besoins des enfants. Wéi d’Kanner hir Elteren erzéien D’Eltere stellen sech ëmmer vir, si géingen hir Kanner erzéien an hir Kanner beaflossen. Dat stëmmt net ganz, well et och esou ass, dass d'Kanner e groussen Afloss dorop hunn, wéi d’Eltere reagéieren an hir Roll verstinn: u sech kann ee soen, dass et d'Kanner sinn, déi hir Elteren erschafen. Dat huet och domat ze dinn, dass d'Kanner ganz besuergt sinn ëm d'Wuelbefanne vum Papp a vun der Mamm. Des Aktivitéit huet als Zil ze beschreiwe wat an der Erzéiung wichteg ass an och wat d'Bedürfnisser vun de Kanner sinn. PREGNO Gilbert, Psychologue, Thérapeute Familial |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, IT |
|
Vivre comme famille dans un pays étranger. Qu’en est-il des relations parents-enfants? Les familles immigrées constatent qu’elles sont souvent prises entre 2 cultures, celle de leur pays d’origine et celle du pays dans lequel elles vivent. Cela vaut en particulier pour les enfants du fait que ceux-ci sont pour une bonne partie socialisés dans le pays d’accueil et qu’ils ont été moins influencés ou « formés » par la culture d’origine. Comment les parents vivent-ils cette situation ? Quelles conséquences cela a-t-il sur les enfants et sur leur évolution? Als Famill an engem frieme Land liewen. Wéi een Afloss huet dat op d’Relatioun Eltere-Kanner? D’Familljen aus der Immigratioun stellen oft fest, dass se tëschent 2 Kulture liewen: déi vun hirem Heemechtsland an déi vun deem Land wou se elo liewen. Dat selwecht gëllt och fir hir Kanner : déi maache vill Erfarungen an deem Land wou se sech ophalen, a si manner beaflosst vun der Herkunftskultur. Wéi erliewen d’Elteren déi Situatioun? An virun allem: wéi wierkt dat sech op d‘Kanner an op hir Entwécklung aus? PREGNO Gilbert, Psychologue, Thérapeute Familial |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, IT |
|
Sensibilisation aux Droits de l'Enfant L'histoire de la Convention Internationale des Droits de l'Enfant Kannerrechter an hir Ëmsetzung am Alldag - Sensibilisatioun fir d’Kannerrechter Wéi koum et zur Kannerrechtskonventioun SCHMIT Charles, Ombudsman fir d’Rechter vum Kand |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, IT |
|
Grands-parents et petits-enfants: Quel est le rôle des grands-parents aujourd'hui ? Être grands-parents: hier et aujourd’hui Grousselteren an hir Enkelen – dat Besonnescht un dëser wichteger Bezéiung Grousseltere sinn – gëschter an haut. Wéi eng Roll spille Grousselteren haut an eiser verännerter Gesellschaft, eng Gesellschaft mat neien, anere Familljestrukturen? Wat gëtt vun hinnen erwaart? Wat sinn hir Erwaardungen u sech selwer? Firwat ass d’Bezéiung zu den Enkelkanner esou wäertvoll? Fir d’Grousselteren? Fir d’Enkelen |
Activité thématique pour grands-parents Langues: LU, FR, DE |
|
Mon enfant me pousse à bout! J’ose en parler! Au quotidien nos enfants réussissent souvent à nous pousser à bout en nous laissant avec un sentiment d'impuissance. Un simple mot, un regard, un geste... Quel en est la cause et comment pouvons-nous gérer ces situations? Des exemples pratiques vous permettront de mieux comprendre ce qui se passe et comment vous pouvez réagir avec plus de sérénité. Mäi Kand bréngt mech u meng Grenzen! Dierf ech et haart soen? Fir Kanner ass et ganz einfach, eis séier a reegelméisseg un eis Grenzen ze bréngen, ouni dass mer d’Gefill hunn, eppes dogéint maachen ze kënnen. E Wuert, e Bléck, e Geste... Firwat ass dat esou a wat kënnt Dir dogéint maachen? Vill praktesch Übungen wäerten Iech weisen, wat tatsächlech passéiert a wéi Dir an Zukunft méi geloosse reagéiere kënnt. TOEPFER Ariane, Youth Life Coach |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, EN och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
|
Plus de temps en famille! Tout le monde est gagnant! Emploi, couple, enfants, école, éducation.... stress. Quand la vie de tous les jours consiste en hâte, efforts, disputes, fatigue. Quand vous vous sentez épuisés et impuissants. Quand vous remarquez que l'essentiel vous échappe ... Durant cette soirée, vous pouvez prendre du répit et rassembler vos idées. Des méthodes simples et facilement applicables, qui peuvent vous aider à adapter votre rythme de vie, seront proposées. Méi Zäit fir d‘Famill! Eng Beräicherung fir jiddereen ! Beruff, Partnerschaft, Kanner, Schoul, Erzéiung....Stress. Wann d’Liewen nëmmen nach aus Hektik, Ustrengung, Sträit a Middegkeet besteet. Wenn Dir Iech erschöpft an hëlleflos fillt. Wenn Dir mierkt, dass dat Essentiellt Iech verluer geet... Dës Aktivitéit offréiert Iech eng Otempaus, eng Méiglechkeet d’Gedanken ze sortéieren an ze iwwerleeën wéi Dir Äert Liewen entschleunege kënnt. Dir héiert wéi et anere Famillje geet a léiert, wéi ee mat einfachen, direkt ëmsetzbare Methoden erëm zu sech selwer zeréckfënnt TOEPFER Ariane, Youth Life Coach |
Activité thématique pour parents Langues: LU, FR, DE, EN och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Petite enfance
On ne naît pas parents, on le devient Conscients qu’aux soins corporels et affectifs des premiers mois s’ajoute peu à peu une responsabilité éducative, ce séminaire organisé par l’Ecole des Parents J. Korczak en collaboration avec les maternités du Grand-Duché veut non seulement sensibiliser les futurs parents à cette thématique, mais aussi laisser de la place à l’échange et aux questions: Eduquer un enfant – une condition pour bien grandir. Le rôle du père et de la mère – ressources et compétences. Le couple parental – un nouveau défi. La vie en famille - gérer le quotidien Man wird nicht als Eltern geboren Neben der körperlichen und affektiven Pflege des Babys während der ersten Monate, tritt im Laufe der Zeit auch die erzieherische Verantwortung in den Fokus. Dieser Workshop, den die Elternschule Janusz Korczak in Zusammenarbeit mit den Geburtskliniken anbietet, vermittelt Inhalte rund um das Thema « Erziehung », lässt zugleich viel Raum für Austausch und Fragen in der Gruppe: |
Workshop pour parents en attente d'un enfant och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE also available ONLINE |
1+1 Une famille est née Attachement/ Lien et autonomie 1+1 Eng Famill ass gebuer Attachement/Bindung Lien an Autonomie DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents |
Workshop pour parents en attente d'un enfant ou ayant des enfants en bas âge - 6 mois och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Le passage à la crèche – comment assurer un bon départ ? C'est la première fois que votre enfant quitte la famille pour passer une partie de sa journée dans un groupe avec d'autres enfants et adultes. Comment l'enfant vit-il ce changement? Quelles conséquences pour la relation parents-enfant? Comment préparer les parents et l'enfant? Le premier temps à la crèche, comment assurer une bonne intégration? La collaboration entre parents et éducatrices? Vun der Famill an d’Crèche Ärrt Kand kënnt elo gläich fir d’éischte Kéier an ee Grupp mat anere Kanner an Erwuessener, an deem hatt nieft der Famill regelmässeg Zäit verbréngt. Wat bedeit des Verännerung fir e Kand? Wat geschitt mat der Bezéiung Kand-Elteren? Wéi kënnen d’Eltere sech an d'Kand virbereeden? Déi éischt Zäit an der Crèche, wéi kann d’Integratioun geléngen? Eng gutt Zesummenaarbecht tëschent den Elteren an den Erzéierinnen? SCHAMMO Simone, Educatrice diplômée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Monter a Gesond - L'alimentation des enfants de 0 à 4 ans L’alimentation des premiers mois de vie influence la croissance et le développement de l’enfant ainsi que sa santé à long terme. Les sujets abordés : L’alimentation et son influence sur la santé et le bien-être du bébé. Monter a Gesond – D’Ernärung vun de Kanner vun 0-4 Joer D’Ernärung an den éischte Méint beaflosst laangfristeg d’Wuessen, d’Entwécklung an d’Gesondheet vum Kand. Folgend Theeme ginn ugeschwat: D’Ernärung an den Afloss op d‘ Gesondheet an d’Wuelbefanne vum Puppelchen D’Ernärung vum klenge Kand: Zesummesetzung a Rhythmus vun de Molzechten , Choix vun de Liewensmëttel.
MERSCH Liz, Diététicienne, MEYER Michèle, Diététicienne |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Une «petite tape» n’a jamais fait de tort à personne! Non? Quelques questions élaborées lors de cette intervention: Eng kleng op den Hënner huet nach kengem geschuet! Oder dach? Hei sinn e puer Froe vun dëser Aktivitéit: DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
Nos tout petits grandissent - Groupe de parole sur l’allaitement, la nourriture, le sommeil, la sucette... Les rituels d’endormissement, les rythmes du sommeil, l’heure du coucher, les problèmes de s’endormir Eis Butzen entwéckele sech – Gespréich iwwert d'Nieren, d'Iessen, d'Schlofen, d'Suckel… Schlofritualer, Schlofrhythmus, Schlofzäiten, Schlofprobleemer CARRILHO Ana-Luisa, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
La communication avec les tout-petits La communication est essentielle dans une relation; si elle peut parfois mener à des malentendus et conflits, elle peut aboutir également à une grande joie. Quels sont les clés pour une communication bienveillante ? Quels est l'importance des mots dans une phrase? Quels messages non-verbaux donnons-nous? Comment communiquer de façon efficace? Lors cette soirée, nous allons aborder la communication sous divers aspects et essayer de comprendre comment en tirer avantage. D’Kommunikatioun mat klenge Kanner D'Kommunikatioun ass e wichtege Bestanddeel vun enger Bezéiung. Wa se heiansdo zu Mëssverständnisser a Streidereie féiert, sou ka se awer och grouss Freed bereeden. Wéi kann ee gutt matenee kommunizéieren? Wéi en Afloss huet dat Non-Verbaalt op eis Matmënschen? Wéi kann ee méi effizient kommunizéieren? Op dësem Owend gesi mir déi verschidden Aspekter vun der Kommunikatioun a versichen zesummen ze verstoën, wéi mär si zu eise Gonschte kënnen asetzen. Carrilho Ana- Luisa, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Jouer c'est grandir - l'importance du jeu pour le développement et le bien-être de l'enfant Créer pour l’enfant, dès son plus jeune âge, un entourage, un espace qui lui permet de se familiariser à son propre rythme avec son environnement, de découvrir ses possibilités mais aussi ses limites, est une tâche importante des parents. Spillen ass Wuessen Dem Kand vun Ufank un een Entourage bidden, deen him et erlaabt seng Ëmwelt a sengem eegene Rhythmus ze entdecken, seng Méiglechkeeten ze testen, mee awer och seng Limitten ze erkennen, ass eng wichteg Aufgab vun den Elteren. DABROWSKA Joanna, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR |
L'éducation à l'hygiène: les gestes de tous les jours qui m'aident à rester en bonne santé sans trop m'embêter A partir d'exemples de la vie de tous les jours, cet exposé essaie de faciliter la lourde tâche qu'est l'éducation des enfants à l'hygiène. Firwat muss ech ëmmer d’Hänn wäschen? Oder, wéi geet dat mat der Hygiène méi einfach? Unhand vu ganz konkreten Alldagssituatioune gëtt probéiert den Eltere dee stengege Wee vun der Hygièneserzéiung ze vereinfachen . ELGAS Klaus, Educateur gradué |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR |
Oh, ça fait mal! Que faire? Une catastrophe pour beaucoup de parents: Leur enfant se blesse ou se plaint de douleurs d’origine inconnue! Que faire? Aua, dat deet wéi! Wat maachen? Eng Katastroph fir vill Elteren: hiert Kand huet sech blesséiert oder klot iwwer Wéi ouni awer de Grond ze kennen. Wat maachen an esou enger Situatioun? Zil vum Cours ass et den Elteren d’Basiselementer vun der Preventioun vun Accidenter an der Éischter Hëllef bei Kanner ze vermëttelen. Cours an 2 Deeler ( Theorie) oder 3 Deeler (Theorie a Praxis) Elgas Klaus, Educateur gradué |
Cours en 2/3 unités Langue: LU, DE, FR |
Les monstres viennent la nuit - les peurs des enfants Monstres, phantômes, sorcières... Nuets kommen d‘Monsteren...iwwert den Ëmgang mat Kannerängschten Monsteren, Geeschter an Hexen…. Viru wat an firwat hunn d’Kanner Angscht? Wéi kënne mer de Kanner hëllefen hir Ängschten ze bewältegen? FELLERICH Rolande, dipl. Pädagogin, Familijeberoderin |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
Mon hamster vit-il maintenant au ciel? Accompagner les enfants en deuil Au quotidien les enfants rencontrent de nombreuses situations de séparation ou de perte. Chaque jour ils se séparent de leurs parents. Parfois ils doivent même se séparer du meilleur ami qui déménage. Une perte encore plus dure est la mort d´une personne proche bien aimée ou d´un animal domestique. Comment les adultes peuvent-ils mieux comprendre les enfants en deuil et les accompagner en toute sérénité? Wunnt mäin Hamster lo am Himmel? Abschid an Trauer bei Kanner All Dag erliewe Kanner Situatioune wou se sech trenne mussen oder eppes verléieren. Dozou gehéiere kleng Separatioune, wéi déi alldeeglech Trennung vun den Elteren, mee awer och méi grouss Abschider wéi, wann de beschte Kolleeg plënnert oder den Dout vu Mënschen, déi se gären hunn oder och vum Hausdéier. Wéi kënne mir als Erwuessener Kanner, déi traueren, besser verstoen an si an aller Rou begleeden |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Dodo l’enfant dodo... quand les enfants volent le sommeil de leurs parents ! Qui ne connaît pas ces questions : faire dormir bébé dans son propre lit ? Dormir avec les parents ? Combien de temps dorment les enfants ? Que faire quand l'enfant pleure pendant la nuit ? Ou ne veut pas aller au lit ? ... Tout tournera autour du sommeil lors de cette soirée. Nous parlerons de l’importance du sommeil en général, du développement du sommeil chez les enfants de 0-4 ans et nous décrirons les différents troubles de sommeil. Une large place sera réservée à l'échange et aux questions. Schlof Këndche schlof... wa Kanner den Elteren hire Schlof klauen ! Wie kennt se net dës Froen: Am eegene Bett schlofen? Co-sleeping? Wéi vill schlofe Kanner? Wat maache wann d'Kand an der Nuecht kräischt? Net an d'Bett goe wëll? ... Dës Aktivitéit dréit sech alles ëm de Schlof. Mir schwätzen iwwer d'Wichtegkeet vum Schlof am allgemengen, d'Entwécklung vum Schlof bei de Kanner vun 0-4 Joer a beschreiwen och déi verschidde Schlofstéierungen. Dono ass Zäit fir Froen an Austausch. Sleep baby go to sleep. When children steal their parents' sleep. Many parents ask themselves these questions: Do babies have to sleep in their own bed? Or sleeping with the parents? How long do children sleep? What to do when the child cries during the night? Or doesn't even want to go to bed? We will discuss the importance of sleep in general, the development of sleep during the first years and l describe different sleep disorders. There will be plenty of room for discussion and questions HEMMER Tania, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents Langue: LU, DE, FR, EN och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE also available ONLINE |
Libertés et limites dans l'éducation de nos enfants Quelles limites et règles les parents doivent-ils imposer aux enfants? Mais aussi, quelles libertés peuvent-ils leur accorder dans l'éducation? A partir de quel âge faut-il commencer? Quelles sont les conséquences? Que faire si rien ne marche? Reegelen a Grenzen am Alldag mat eise Kanner D’Grenzen, d’Reegelen awer och d’Fräiheet an der Erzéiung vun eise Jongen a Meedercher sinn Theema vun dësem Owend: Wéini ufänken? Wéi soll een et mat de Konsequenze maachen? An wenn et net funktionéiert? Rules and limits in education Education means that parents have to set rules and limits to their children, but also have to grant them freedom and liberties. But how to fix these rules? When to start? What to do when problems occur? MOES-GRETSCH Patrice, Educatrice graduée, Familljeberoderin |
Activité thématique pour parents Langue: LU, DE, FR, EN och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE also available ONLINE
|
"Parle avec moi !"- le développement du langage Comment le langage se développe-t-il chez un enfant? Que peut-on faire en tant que parent pour soutenir son enfant? Comment réagir si l'enfant a des problèmes au niveau du langage? Cette intervention va vous donner un petit aperçu théorique ainsi que la possibilité de partager vos vues et expériences. „Schwätz mat mir!“-Wéi Kanner Sprooch léieren Wéi entwéckelt sech d'Sprooch bei engem Kand? Wéi kënne mir als Elteren dëst ënnerstëtzen ? Wat maachen, wa Kanner Schwieregkeete mam Schwätzen hunn? Dës Interventioun soll iech net nëmmen en Iwwerbléck ginn, mee och d'Méiglechkeet bidden, iwwer eegen Erfarungen ze schwätzen DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents |
Activité thématique pour parents langue : LU, DE, FR
|
Le repas en famille sans stress ! Pour les parents, le "stress à table" a lieu le plus souvent, lorsque les enfants sont présents. Pourquoi mon enfant préfère-t-il le chocolat aux légumes? Mon enfant est très sélectif au niveau de la nourriture. Comment les enfants deviennent-ils de "bons mangeurs"? Quelle place faut-il accorder aux bonnes manières à table? Existe-t'il des petites astuces pourque ces moments de repas se passent dans une atmosphère agréable pour chacun? Ouni Stress um Iessdësch ! Wann Eltere vu "Stress um Iessdësch" schwätzen, ass dat meeschtens wann d'Kanner mat um Dësch sëtzen. Firwat ësst mäi Kand léiwer Schockela ewéi Geméis? Wéi reagéieren, wann e Kand ganz wieleresch beim Iessen ass? Wéi gëtt e Kand iwwerhaapt zum "gudden 'Eisser"? Wéi wichteg si Manéieren um Dësch? Wat kann ee probéieren, dass dës gemeinsam Momenter beim Iessen ërem an enger flotter Atmosphär stattfannen? SCHAMMO Simone, Educatrice diplômée |
Activité thématique pour parents Langue: LU, DE, FR och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
Aurevoir vie en rose : que faire face aux pleurs de mon bébé ? Souvent nous imaginons le premier temps avec notre bébé tout en rose, plein de douceur, câlins, rire et bonheur. Quand bébé pleure beaucoup, il se peut que ce rêve s'estompe très vite et que nous nous retrouvions sans moyens pour le calmer et le rassurer. C'est alors que nous commençons à avoir des doutes par rapport à nos compétences parentales. Comment retrouver notre confiance ? Que faire pour notre bébé et nous-mêmes afin de mieux nous accorder et nous comprendre? Nët rosarout, nët himmelblo - Hëllef, eise Puppelchen kräischt sou vill! Déi éischt Zäit mat eisem Puppelche stelle mir eis sou vir: de klenge Butz läit friddlech an eisen Äerm, mir spillen, schmusen, laachen an alles ass rosarout. Wann eise Puppelchen vill kräischt, geréit dës Wonschvirstellung an d'Wackelen a mir fillen eis onsécher an hellëflos. Mir zweifelen och un eiser elterlecher Kompetenz. Wéi kënne mir eis Sécherheet am Ëmgang mat eisem Puppelchen erëmfannen? Wat kënne mir fir hien an och eis machen, fir dass mir eis besser verstinn a léieren eis openeen anzestellen? MAJERUS Martine, Psychomotricienne |
Activité thématique pour parents Langue: LU, DE, FR och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Verziel mir eng Geschicht - Firwat a wat soll mäi Kand liesen? Firwat solle Kanner / soll een de Kanner virliesen? Wat fir een Afloss huet d’Liesen op d’Entwécklung vum Kand ? Wéi eng Bicher passen zu wéi engem Alter? Wéi kann ech mäi Kand animéieren/motivéiere fir ze liesen? (Beispiller, Tipps/Ureegungen/Virlies- an Erzieltechniken) MERTES Danielle, ErwuesseBildung, Referentin für Kinder-, Jugendliteratur und Leseförderung |
Activité thématique pour parents Langue: LU |
Les enfants et les écrans – quel usage en faire ? Les écrans font partie intégrante de notre vie, et aussi de celle de nos enfants. Beaucoup de parents s'interrogent sur l'usage des médias digitaux dans la famille. Quel usage en faire ? Usage intensif ou usage excessif - comment savoir ? Pourquoi ce monde virtuel paraît-il si attrayant pour quelques enfants ? Comment aborder ce sujet dans la famille ? Que faut-il aux enfants pour bien grandir et s'épanouir dans le monde réel ? Smartphone, Tablet & Co maache Spaass – wou ass de Problem? Vill Kanner notzen den Internet an déi digital Medien intensiv. Digital Bildschiermer sinn omnipresent. Awer ab wéini ass vill „ze vill‟? Wat fir eng Bedeitung huet déi virtuell Welt fir d'Kanner? Oder fir mech als Mamm oder Papp?Firwat si verschidde Kanner besonnesch gären an der virtueller Welt ënnerwee? Wéi kann ech d’Aart a Weis, wéi mäi Kand déi digital Medien notzt, beaflossen? Wat brauch mäi Kand fir an der realer Welt gutt eens ze ginn a sech gesond ze entwéckelen? Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA Biver Cynthia, Psychologue au CNAPA |
Activité thématique pour parents Langue: LU, DE, FR och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Le mouvement en éveil - tout au long de la vie Un enfant trouve du plaisir à bouger: à travers le mouvement il s'exprime, apprend et se développe sans cesse. Le mouvement favorise le développement personnel de l'enfant et forme la base du processus d'apprentissage et de santé. Quelle est la relation entre la qualité du mouvement et la santé ou l'apprentissage.Comment soutenir et développer le mouvement naturel au quotidien? Comment introduire des petits rituels de mouvement dans la vie de tous les jours? Beweegung schätzen – e Liewe laang Kanner beweege sech aus Freed, iwwert d’Beweegung drécke si sech aus, léieren an entwéckele sech weider. D’Entwécklung vun der Perséinlechkeet gëtt gefërdert an d’Beweegung ass och d’Basis fir Gesondheets- a Léierprozesser. Wat huet d’Qualitéit vun der Beweegung mat Gesondheet a Léieren ze dinn? Wéi kënnen d’Eltere den natierlech Beweegungsdrang vun de Kanner am Alldag ënnerstëtzen a weiderentwéckelen andeems se kleng Beweegungsritualer am Alldag asetzen? MORIS Carole, Erzieherin, Tanz- und Rhythmikpädagogin |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR |
«Non! Non! Je ne veux pas!» La phase d’opposition chez nos enfants La phase d’opposition est souvent très fatigante pour les parents ou éducateurs. Est-ce que je réagis bien? Est-ce normal ou pas? Quels sont les besoins de nos enfants dans cette phase si importante de leur vie et comment venir en aide, à eux et à nous? “Nee, Nee! Ech well net!” D'Trotzphas bei de klenge Kanner D’Trotzphas ass fir vill Elteren oder Erzéier immens ustrengend. Reagéieren ech richteg? Wat ass normal a wat net? Wat brauchen eis Kanner genee an dëser wichteger Phase vun hirem Liewen, a wéi kënne mir hinnen an eis am einfachsten hëllefen? NILLES Véronique, Educatrice graduée, Conseillère familiale |
Activité thématique pour parents Langue : LU, DE, FR och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Laisse-moi faire tout seul! Le développement de l'autonomie de 0 à 3 ans Le développement de l'autonomie constitue un objectif important dans l'éducation, mais aussi un défi considérable. Kuck wat ech scho kann! D’Entwécklung vun der Autonomie vu 0-3 Joer Fir vill Elteren ass d'Entwécklung vun der Autonomie ee vun de wichtegsten Ziler an der Erzéiung, mee awer och eng grouss Erausfuerderung. CARRILHO Ana-Luisa, Educatrice graduée PEIFFER Siri, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents Langue : LU, DE, FR och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Adieu les couches! Comment aider son enfant à devenir propre... Devenir propre est un moment important du développement de votre enfant. Tous les parents souhaitent découvrir une méthode pour soutenir l’enfant pendant cette période, tout en respectant son développement individuel. Pas si facile que ça! Nous échangerons des informations importantes sur les différentes étapes du devenir propre et des astuces pour soutenir l’enfant sans trop le stresser. Äddi Wëndel! Wéi kann ech mäi Kand beim Propper ginn ënnerstëtzen? Propper ginn ass e wichtegen Entwécklungsschrëtt fir Kanner. All Eltere wënschen sech hiert Kand a seng Entwécklung ze verstoen a wëllen hiert Kand bei dësem wichtege Schrëtt begleeden. Mee dat ass awer net ëmmer esou einfach. Mir kucken eis déi wichtegst Entwécklungsetappe beim Propper ginn un a weise wéi ee säi Kand an dësem Prozess ënnerstëtze kann, ouni Drock ze maachen. PEIFFER Siri, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents Langue : LU, DE, FR och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Fördern, fordern, überfordern ? Bildungsprozesse in den Babyjahren In der heutigen Gesellschaft nimmt Bildung eine immer zentralere Stellung ein. Das erzeugt bei manchen Eltern Druck oder Ängste. Dieses Phänomen ist nicht nur bei Eltern von Schulkindern zu beobachten, sondern reicht vermehrt bis ins Vorschul- und Säuglingsalter hinein. Unterstützt wird dies durch ein fast unüberschaubares Angebot an Kursen für Säuglinge und Kleinstkinder. Es stellt sich die Frage, in welcher Weise von Bildungsprozessen in den ersten Lebensjahren gesprochen werden kann. |
Activité thématique pour parents Langue : LU, DE |
L'enfant et ses maladies La soirée à thèmes permet d'aborder et de discuter les sujets et questions: - Problèmes de santé de l'enfant - Maladies d'enfants - Maladies et collectivités - Troubles du développement de l'enfant (Alimentation, sommeil, ...) - Mesures préventives de santé - Mes questions autour de la santé de mon enfant Mäi Kand ass krank - Gespréich mam Kannerdokter Um Elterenowend sti folgend Sujeten a Froen am Mëttelpunkt: Gesondheetsproblemer vum Kand - Kannerkrankheeten - Kannerkrankheeten am Grupp/ an der Gemeinschaft - Entwécklungsbeschwerden (Ernärung, Schlof, ...) - präventiv Gesondheetsmoossnamen - meng Froen zu der Gesondheet vu mengem Kand Dr THEISEN Patrick, Pédiatre |
Activité thématique pour parents Langue : LU, DE, FR, EN |
Chanter, Danser, Jouer, Partager la musique avec les enfants Chacun peut chanter, écouter de la musique, danser, manipuler de petits instruments (ou les créer). Ensemble, nous découvrirons et pratiquerons la musique de manière ludique et créative. L’exploration de l’univers musical sollicite de nombreuses ressources développementales et sociales chez l’enfant dès son plus jeune âge. La musique c’est avant tout du bonheur à partager ! TOUSSAINT-DARTEVELLE Isabelle, Musicothérapeute, Enseignante spéc. éveil musical |
Activité thématique pour parents Langue : FR |
Âge scolaire
Comment l'école influence notre vie de famille Le soir après une longue journée de travail, on rentre chez soi avec les enfants, et il reste encore tellement à faire ! Comment peut-on, dans cette situation, encore trouver le temps pour faire face au rituel des devoirs du soir, ainsi qu’aux autres événements importants de l’école. Quand l´école envahit trop l´espace familial. Comment l´attitude des parents vis-à-vis de l’école, est-elle un facteur clé du bon déroulement de la vie de famille mais aussi de la réussite scolaire de l´enfant ? Comment s´organiser au quotidien et trouver un certain équilibre entre la vie de famille et vie scolaire ? Wéi d'Schoul d'Familljeliewe beaflosst No engem laange Schaffdag kënnt een owes mat de Kanner heem, an et bleift nach esou vill ze dinn. Do soll een dann och nach Zäit fanne fir Hausaufgaben an aner wichteg Saachen, déi an der Schoul geschitt sinn.Wann d’Schoul sech zevill an der Famill ausbreet… Wéi kënnen d’Reaktioune vun den Elteren souwuel d’Familljeliewen, wéi och de Schoulalldag positiv beaflossen? Wéi kann ee sech am Alldag organiséieren, dass et zu engem gesonden Ausgläich tëschent Famill a Schoul kënnt. ARENA Alessandra, Enseignante |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE
|
L’entrée au Cycle 1 - un GRAND changement pour l’enfant C'est la rentrée des classes au Cycle 1. Comment l´enfant se sent-t-il dans cet entourage qu’il ne connaît pas encore ? Comment savoir si votre enfant est stressé ou bien anxieux ? Quelques conseils pour réduire le stress. Quelques astuces : Que faire avant et après la rentrée Den Iwwergang an d’Spillschoul – ee GROUSST Changement fir eist Kand Schoulufank an der Spillschoul (1. Zyklus). Wéi fillt d’Kand sech an dësem neien Ëmfeld, dat et nach net kennt ? Wéi fannen ech eraus, ob mäi Kand gestresst ass oder Angscht huet ? D’Eltere kréien e puer Ureegungen fir de Stress ze reduzéieren an e puer Tipps, wéi si dësen Neiufank begleede kënnen. ARENA Alessandra, Enseignante |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE |
Les enfants et les écrans – quel usage en faire? Les écrans font partie intégrante de notre vie, et aussi de celle de nos enfants. Beaucoup de parents s'interrogent sur l'usage des médias digitaux dans la famille. Quel usage en faire ? Usage intensif ou usage excessif - comment savoir ? Pourquoi ce monde virtuel paraît-il si attrayant pour quelques enfants ? Comment aborder ce sujet dans la famille ? Que faut-il aux enfants pour bien grandir et s'épanouir dans le monde réel? Smartphone, Tablet & Co maache Spaass – wou ass de Problem? Vill Kanner notzen den Internet an déi digital Medien intensiv. Digital Bildschiermer sinn omnipresent. Awer ab wéini ass vill „ze vill‟? Wat fir eng Bedeitung huet déi virtuell Welt fir d'Kanner? Oder fir mech als Mamm oder Papp? Firwat si verschidde Kanner besonnesch gären an der virtueller Welt ënnerwee? Wéi kann ech d’Aart a Weis, wéi mäi Kand déi digital Medien notzt, beaflossen? Wat brauch mäi Kand fir an der realer Welt gutt eens ze ginn a sech gesond ze entwéckelen? Biver Cynthia, Psychologue au CNAPA Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Enfants, adolescents et internet – un défi pour les parents Pour assurer une expérience en ligne sûre et responsable à ses enfants, les parents ont besoin de prendre connaissance du défi qu’Internet représente. Cependant, l’utilisation des médias confronte les parents à de nombreuses questions : A partir de quel âge mon enfant peut-il posséder son propre smartphone ? Combien de temps mon enfant peut-il passer devant les écrans ? Comment puis-je le protéger des abus et du cyberharcèlement ? Basée sur le guide “Les écrans dans la famille”, BEE SECURE propose une soirée pour parents adaptée au cadre de vie familial au quotidien et fournit des conseils pour une utilisation sûre et responsable d’Internet et des médias. Kanner a Jugendlecher am Internet. Eng Erausfuerderung fir Elteren. Fir hire Kanner e séchert a verantwortungsvollt Online-Erliefnis garantéieren ze kënnen, sollten d’Eltere sech den Erausfuerderunge vum Internet bewosst sinn. Am Kontext vun dëse Medien, stelle sech d’Eltere awer vill Froen: Vu wéi engem Alter un däerf mäi Kand e Smartphone hunn? Wéi vill Zäit däerf et virum Ecran verbréngen? Wéi kann ech et viru Mëssbrauch a Cybermobbing schützen? Dës thematesch Aktvitéit vu BEE SECURE baséiert op dem Eltereguide “Bildschirme in der Familie” a wëll den Elteren Tipps a Rotschléi ginn fir e sécheren an un d’Liewenswelt vun der Famill ugepassten Ëmgang mam Internet. Intervenants de BEE-Secure |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE, N
|
Quelle alimentation pour l’enfant scolarisé Pour atteindre son potentiel maximal, l'enfant a besoin d'une alimentation variée et équilibrée, d'une activité physique quotidienne et d'un milieu sain favorisant la croissance et l'apprentissage. Vous recevez des informations sur les recommandations actuelles de l'alimentation de l'enfant et des exemples pratiques par lesquels nous vous montrerons comment vous pouvez mettre en place de bonnes habitudes alimentaires et éveiller chez votre enfant le plaisir de bien manger. Fit fir d‘Schoul - och eng Fro vun der Ernärung Duerch eng gesond, equilibréiert Ernärung kritt Äert Kand déi Närstoffer, déi et fir ze wuessen an eng optimal Entwécklung brauch. Si ass d’Basis vu sengem Wuelbefannen a senger Gesondheet. Dir kritt Informatiounen zu den aktuelle Recommandatioune fir d’Kannerernärung an och Tipps wéi Äert Kand gesond Iesse léiere kann. Mir ginn Iech och praktesch Beispiller fir am Alldag ëmzesetzen.
MERSCH Liz, Diététicienne, MEYER Michèle, Diététicienne |
Langue : FR, LU, DE och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Apprendre - un jeu d’enfants Que signifie "apprendre"? Qelles difficultés d'apprentissage peut-on rencontrer chez l'enfant et comment réagir? Comment créer une bonne atmosphère de travail à la maison? Quel est le rôle des parents? Le juste équilibre entre encadrement et autonomie. Comment motiver son enfant? Comment gérer les devoirs à domicile? Léiere méi liicht gemaach! Wat heescht eigentlech „léieren“? Wéi eng Léierschwieregkeete gëtt et a wat kann een dogéint maachen? Wéi schaaft een doheem eng gutt Léieratmosphär? Wéi eng Roll spillen d’Elteren dobäi? Wéi vill Encadrement a wéi vill Eegestännegkeet brauche Kanner? Wéi kann ech mäi Kand motivéieren? Wat maachen ech wa mäi Kand zéi ass wann et ëm d’Hausaufgabe geet? BOVE Julie, Enseignante |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
Le passage au cycle 2 - un nouveau défi pour enfants et parents! C’est avec des sentiments mitigés que beaucoup de parents appréhendent le passage du cycle 1 vers le cycle 2. Les thèmes suivants seront abordés : Qu’est-ce que mon enfant doit savoir avant de rentrer à l’école? Est-ce que notre enfant est prêt pour l’école? Quels nouveaux défis allons-nous rencontrer en tant que famille? Tuyaux pour un bon départ – comment pouvons-nous bien nous préparer? De Passage an de Cycle 2 – eng nei Erausfuerderung fir Kanner an Elteren Mat gemëschte Gefiller denke vill Elteren un den Iwwergang vum Cycle 1an den Cycle 2. Dës Theme ginn ugeschwat: Wat muss ee Schoulkand alles kënnen ier et an d’Schoul kënnt? Ass eist Kand prett fir an d’Schoul? Wéi eng nei Erausfuerderunge kommen op eis Famill duer? Tipps an Tricks fir e gelongene Start – wéi kënne mer eis gutt preparéieren? BOVE Julie, Enseignante |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE
|
Une « petite tape » n’a jamais fait de tort à personne ! Non ? Quelques questions élaborées lors de cette intervention : Depuis quand existe-t-elle, la « petite tape » ? Doit-on abandonner la « petite tape » et pourquoi ? Comment éduquer sans la « petite tape »? Eng Kleng op den Hënner huet nach kengem geschuet! Oder dach? Hei sinn e puer Froe vun dëser Aktivitéit: Wéi al ass de „klenge Klapps“? Soll een de „klenge Klapps“ opginn a firwat? Wéi kann een erzéien ouni de „klenge Klapps“ ? DifférentEs intervenantEs de l’Ecole des Parents |
Activité thématique pour parents Langue : FR, LU, DE |
La communication avec nos enfants La communication est essentielle dans une relation; si elle peut parfois mener à des malentendus et conflits, elle peut aboutir également à une grande joie. Quels sont les clés pour une communication bienveillante ? Quels est l'importance des mots dans une phrase? Quels messages non-verbaux donnons-nous? Comment communiquer de façon efficace? Lors cette soirée, nous allons aborder la communication sous divers aspects et essayer de comprendre comment en tirer avantage D’Kommunikatioun mat eise Kanner D'Kommunikatioun ass e wichtege Bestanddeel vun enger Bezéiung. Wa se heiansdo zu Mëssverständnisser a Streidereie féiert, sou ka se awer och grouss Freed bereeden. Wéi kann ee gutt matenee kommunizéieren? Wéi en Afloss huet dat Non-Verbaalt op eis Matmënschen? Wéi kann ee méi effizient kommunizéieren? Op dësem Owend gesi mir déi verschidden Aspekter vun der Kommunikatioun a versichen zesummen ze verstoën, wéi mär si zu eise Gonschte kënnen asetzen. CARRILHO Ana Luisa, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Jouer c'est grandir - l'importance du jeu pour le développement et le bien-être de l'enfant Créer pour l’enfant, dès son plus jeune âge, un entourage, un espace qui lui permet de se familiariser à son propre rythme avec son environnement, de découvrir ses possibilités mais aussi ses limites, est une tâche importante des parents. Quelle est l’importance du jeu pour les enfants et les parents? Comment influence-t-il le développement et le bien-être? L’offre, le choix des jouets – un défi pour les parents. Spillen ass Wuessen Dem Kand vun Ufank un een Entourage bidden, deen him et erlaabt seng Emwelt a sengem eegene Rythmus ze entdecken, seng Méiglechkeeten ze testen, mee awer och seng Limiten ze erkennen, ass eng wichteg Aufgab vun den Elteren. Wéi wichteg ass d’Spillen am Liewe vum Kand? Wéi beaflosst d’Spillen d’Entwécklung an d’Wuelbefanne vum Kand? Wat as d’Roll vun den Elteren a fir wat ass déi sou wichteg? Déi grouss Offer u Spillsaachen – wat ass dat Richtegt fir mäi Kand? DABROWSKA Joanna, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents |
Mon corps et moi : En route pour l’adolescence La puberté arrivera tôt ou tard, qu'on le veuille ou non. Afin que ni les enfants, ni vous, les parents, ne soyez pris au dépourvu, il est utile de s'y préparer. Or, souvent les mots nous manquent pour en parler. Au cours de l'atelier vous allez découvrir des pistes pour parler de notre corps, des organes génitaux et de leurs changements au cours de la puberté. Un vocabulaire simple, non spectaculaire, qui permet aux enfants d'avoir une bonne base pour entamer le voyage vers l'adolescence. Iwwert mäi Kierper schwätzen D’Pubertéit kënnt fréier oder spéider. Fir dass weder Äert Kand nach Dir als Elteren dovunner iwwerrascht gitt, ass et wichteg, sech ze preparéieren. Mee, leider feelen eis dacks d’Wierder fir driwwer ze schwätzen. Am Laf vun dëser Aktivitéit kritt dir éischt Piste gewisen, wéi ee mat de Kanner iwwert hire Kierper, hir Geschlechtsorganer an och déi Verännerungen, déi op si duer kommen, schwätze kann. Een einfache Vokabular, onspektakulär, deen et de Kanner erlaabt sech gutt virbereet op de Wee an d’Pubertéit ze maachen. DIAS-MICHAUX Fabienne, sage-femme |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
Oh, ça fait mal! Que faire? Une catastrophe pour beaucoup de parents: Leur enfant se blesse ou se plaint de douleurs d’origine inconnue! Que faire? Aua, dat deet wéi! Wat maachen? Eng Katastroph fir vill Elteren: hiert Kand huet sech blesséiert oder klot iwwer Wéi ouni awer de Grond ze kennen. Wat maachen an esou enger Situatioun? Zil vum Cours ass et den Elteren d’Basiselementer vun der Preventioun vun Accidenter an der Éischter Hëllef bei Kanner ze vermëttelen. Cours an 2 Deeler ( Theorie) oder 3 Deeler (Theorie a Praxis) ELGAS Klaus, Educateur gradué |
Cours en 2 ou 3 unités Sprache: LU, DE, FR |
Les monstres viennent la nuit –les peurs des enfants Monstres, fantômes, sorcières... De quoi et pourquoi les enfants ont-ils peur ? Essayons de comprendre les réactions des enfants et de les aider à surmonter leurs angoisses! Nuets kommen d‘Monsteren...iwwer den Ëmgang mat Kannerängschten Monsteren, Geeschter an Hexen…. Viru wat an firwat hunn d’Kanner Angscht? Wéi kënne mer de Kanner hëllefen hir Ängscht ze bewältegen? Fellerich Rolande, Pédagogue dipl. Familljeberoderin |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Mon hamster vit-il maintenant au ciel ? Accompagner les enfants en deuil Au quotidien les enfants rencontrent de nombreuses situations de séparation ou de perte. Chaque jour ils se séparent de leurs parents. Parfois ils doivent même se séparer du meilleur ami qui déménage. Une perte encore plus dure est la mort d´une personne proche bien aimée ou d´un animal domestique. Comment les adultes peuvent-ils mieux comprendre les enfants en deuil et les accompagner en toute sérénité ? Wunnt mäin Hamster lo am Himmel? Abschid an Trauer bei Kanner All Dag erliewe Kanner Situatioune wou se sech trenne mussen oder eppes verléieren. Dozou gehéiere kleng Separatiounen, wéi déi alldeeglech Trennung vun den Elteren, mee awer och méi grouss Abschider wéi, wann de beschte Kolleeg plënnert oder den Doud vu Mënschen déi se gären hunn oder och vum Hausdéier. Wéi kënne mir als Erwuessener Kanner, déi traueren, besser verstoen an si an aller Rou begleeden? FELLERICH Rolande, Pédagogue dipl. Familljeberoderin |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
L'entrée au lycée- nouveau départ. Comment s'y préparer? L’entrée au lycée entraîne des changements importants dans la vie quotidienne de nos jeunes. Mäi Kand kënnt an de Lycée De Passage vun der Grondschoul an de Lycée bréngt eng ganz Rei vu Verännerunge fir d’Kand (an d’Elteren) mat. Wat sinn des Verännerungen a wéi kann ech als Elteren am beschten op des Verännerunge reagéieren? FINKE Michèle, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Comment apprendre à la maison avec mon enfant ? Le but de cette soirée est de montrer aux parents de nouvelles perspectives et idées pour apprendre avec leurs enfants à la maison et ceci, sans se disputer. En valorisant leurs enfants et en promouvant leurs compétences scolaires, les parents détiennent souvent des éléments-clés pour augmenter leur motivation scolaire. Essayez de créer à la maison une situation d’apprentissage adaptée à votre enfant et laissez- vous surprendre par ses résultats et son développement scolaire. Wéi léieren ech doheem mat mengem Kand? Dës Aktivitéit versicht den Elteren nei Weeër a Méiglechkeeten opzeweisen wéi se doheem mat hire Kanner léiere kënnen ouni permanent a Konflikter ze geroden. Déi eege Kanner wäertschätzen an hir schoulesch Stäerkte fërderen si ganz oft Schlësselelementer fir d’schoulesch Motivatioun ze erhéigen. Probéiert doheem eng ugepasste Léiersituatioun fir Äert Kand ze schafen a loosst Iech vun de Resultater an der schoulescher Entwécklung iwwerraschen. MORBE Gilles, Educateur gradué |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR |
La puberté – une aventure Nous faisons nos valises pour nous préparer à l'aventure de la puberté. Quand cette phase de la vie commence-t-elle ? Quel est l'avenir pour nous, parents? De quoi avons-nous besoin pour bien survivre à cette aventure? D‘Pubertéit – eng Aventure Mir paken d’Wallis fir eis op d’Aventure Pubertéit virzebereeden. Wéini fänkt dës Liewensphas un? Wat kënnt op d’Elteren duer? Wat fir eng Ressource brauche mir fir dës Aventure gutt ze iwwerstoen? Ziler vun der Aktivitéit: D’Eltere kréien allgemeng Informatioune zur Pubertéit Si wësse wat ob si duer kënnt a wéi eng Stolpersteng si evitéiere kënnen. Si léiere sech selwer besser kennen, wou hir perséinlech Chantiere sinn a wéi se domat ëmgoe kënnen HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée, Life Coach |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Le développement du corps et l’éducation sexuelle. Mieux comprendre et réagir ! Les parents sont souvent troublés lorsqu'ils observent ou vivent des situations chez leur enfant ou entre enfants qui peuvent avoir une connotation sexuelle. Ils ont souvent du mal à évaluer correctement la situation et à réagir de manière appropriée. Ils se posent des questions: Est-ce un comportement normal ? Comment puis-je réagir ? Que puis-je faire de mal ? Comment parler à mon enfant ? Eis Kanner gi grouss – Sexualentwécklung an -erzéiung besser verstoen! Eltere sinn oft veronséchert wa si Situatioune bei hire Kanner oder tëschent Kanner gesinn oder erliewen, déi eng sexuell Bedeitung kënnen hunn. Et fällt hinne schwéier, d’Situatioun richteg anzeschätzen a si wëssen net, ob a wéi si reagéiere sollen. Si stelle sech Froen: Ass dat do eigentlech normal? Wéi soll ech reagéieren? Wat kann ech falsch maachen ? Wat soll ech soen ? HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée, Lifecoach |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR |
Harcèlement (mobbing) à l’école Le mobbing est un processus toujours violent et nombreux sont les élèves à l'école qui sont quotidiennement confrontés à ce phénomène. Rares sont les enseignants ou les parents qui s'en rendent compte ; en effet, le harcèlement passe souvent inaperçu. La conférencière expliquera le processus du harcèlement et proposera des moyens d'intervention aux parents et enseignants pour lutter contre cette forme de violence Mobbing am Schoulalldag Mobbing ass e Prozess, deen ëmmer gewaltvoll ofleeft an dee vill Schüler alldeeglech an de Schoulen erliewen. Mobbing gëtt awer seele vum Léierpersonal oder vun den Eltere wouer geholl, well dëse Prozess meeschtens verstoppt ausgefouert gëtt. Bei dëser Konferenz gëtt den Oflaf vum Mobbingprozess beschriwwen, Aktiounsméiglechkeete vun den Elteren a vum Léierepersonal proposéiert an et gi Léisungsapprochen erkläert, fir dem Mobbing entgéint ze steieren. HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée, Lifecoach |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Règles et limites dans l’éducation des enfants Lors de cette soirée nous aborderons les règles et limites à fixer, de même que les libertés à accorder aux enfants. Quand commencer ? Quelles conséquences appliquer ? Et si ça ne fonctionne pas ? Rules and limits in education Education means that parents have to set rules and limits to their children, but also have to grant them freedom and liberties. But how to fix these rules? When to start? What to do when problems occur? Reegelen a Grenzen am Alldag mat eise Kanner D’Grenzen, d’Reegelen awer och d’Fräiheet an der Erzéiung vun eise Jongen a Meedercher sinn Theema vun dësem Owend: Wéini ufänken? Wéi soll een et mat de Konsequenze maachen? An wann et net funktionéiert? MOES-GRETSCH Patrice, Educatrice graduée, Conseillère familiale |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Le repas en famille sans stress ! Pour les parents, le "stress à table" a lieu le plus souvent, lorsque les enfants sont présents. Pourquoi mon enfant préfère-t-il le chocolat aux légumes? Mon enfant est très sélectif au niveau de la nourriture. Comment les enfants deviennent-ils de "bons mangeurs"? Quelle place faut-il accorder aux bonnes manières à table? Existe-t'il des petites astuces pourque ces moments de repas se passent dans une atmosphère agréable pour chacun Ouni Stress um Iessdësch ! Wann Eltere vu "Stress um Iessdësch" schwätzen, ass dat meeschtens wann d'Kanner mat um Dësch sëtzen. Firwat ësst mäi Kand léiwer Schockela ewéi Geméis? Wéi reagéieren, wann e Kand ganz wieleresch beim Iessen ass? Wéi gëtt e Kand iwwerhaapt zum "gudden Éisser"? Wéi wichteg si Manéieren um Dësch? Wat kann ee probéieren, dass dës gemeinsam Momenter beim Iessen ërem an enger flotter Atmosphär stattfannen? SCHAMMO Simone, Educatrice diplômée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Violence à l‘école L'objectif de cette soirée est de contribuer à la réflexion sur le phénomène de la violence infantile et juvénile, dans la perspective de l'action. En effet il ne suffit pas de savoir, de comprendre, d'identifier: il arrive à tout(e) intervenant(e) en milieu familial, scolaire ou éducatif de devoir réagir. Aussi après avoir envisagé les composantes de la violence et les éléments institutionnels qui la favorisent, nous nous attarderons à quelques techniques utiles et à la nécessaire communication. Gewalt an der Schoul - Kanner ënner Kanner Mir kucken de Phänomen vun der Gewalt ënner Kanner a Jugendlechen aus der Perspektiv vun der Handlung. Effektiv geet et net duer wann ee vu Gewalt weess, se versteet oder erkennt; jidderee muss heiansdo am familiären, schouleschen oder erzéieresche Kontext op Gewaltsituatioune reagéieren. Ënner Abezéiung vun diverse Komponenten an institutionnelle Besonnegkeeten, déi Gewalt fërderen, léiere mir nëtzlech Technike an déi erfuerderlech Kommunikatioun kennen. KHABIRPOUR Fari, Psychologue, Psychothérapeute |
Activité thématique pour parents
|
Faire face aux émotions intenses Nous ne savons pas toujours comment faire face aux émotions intenses de notre enfant. Quand les mots ne suffisent plus, il nous faut d’autres moyens pour aider l’enfant à se calmer. Il arrive même que l’énergie de l’émotion nous submerge et nous met en difficulté de gérer nos propres émotions. L’intervenante propose quelques pistes pour évacuer l’émotion par le mouvement. Wann d’Emotiounen iwwerkachen Wann eisem Kand seng Emotiounen iwwerkachen, wësse mir oft net direkt wéi mir reagéieren kënnen. Wa gutt zourieden näischt méi bréngt, musse mir aner Moyenen fannen fir mat eisem Kand erëm zur Rou ze kommen. Heiansdo gi mir souguer vun den staarken Gefiller matgerappt a musse fir d’éischt eis eegen Emotiounen erëm an den Grëff kréien, ier mir dem Kand hëllefe kënnen. Dir kritt hei e puer konkret Iddien, wéi et gelénge kann, bei staarke Gefiller "Damp ofzeloossen". MAJERUS Martine, Psychomotricienne |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Bouger plus pour mieux apprendre L’expérience corporelle est à la base de l’acquisition de nouveau savoir. Le quotidien de nos enfants est souvent bien mouvementé sans qu'ils puissent vraiment bouger, puisqu’ils restent assis pour la majorité de leurs activités, y compris les loisirs (télé, tablettes etc.). Comment les inciter à bouger plus dans la vie de tous les jours ? Comment profiter de leur envie de bouger pour mieux faire passer les devoirs ? Quelques idées pratiques. Mat Beweegung duerch de Schouldag Déi kierperlech Erfarung ass d’Grondviraussetzung fir neit Wëssen opzehuelen. D'Beweegung an domat déi aktiv Kierpererfarung, kënnt awer leider oft bei eise Schoulkanner ze kuerz. Ze laang Sëtzzäite beim Léieren a souguer beim Entspane mat Tëlee, Tablets asw. maachen eise Kanner ze schafen. Wéi kréie mir ganz natierlech méi Beweegung an eisen Alldag mat de Kanner? Wéi kënne mir hir Loscht fir sech ze beweegen och beim Léieren notzen? E puer praktesch Impulser. MAJERUS Martine, Psychomotricienne |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Sensibilisation au sujet du trouble du déficit de l’attention (avec ou sans hyperactivité) - Présentation du CDA Quels sont les fonctions du CDA et qui est son public cible ? Comment prendre contact ? Définition du trouble du déficit de l’attention (TDA/H) ? Quels sont les symptômes ? Comment aider mon enfant, lorsqu'il/elle a des difficultés de concentration ? Comment gérer la situation des devoirs à domicile ? L'objectif est de fournir aux parents des astuces pour aider leur enfant ayant des difficultés à être attentif. Iwwert Opmierksamkeetsstéierungen (mat an ouni Hyperaktivitéit) Bescheed wëssen - Virstelle vum CDA (Centre pour le développement des apprentissages) Wat ass de CDA? Fir wee si mir do ? Wéi kann een eis erreechen? Wat ass AD(H)S? Wat si fréi Warnsignaler? Wat kann ech maachen wa mäi Kand sech net gutt ka konzentréieren oder séier ofgelenkt ass? Wéi kënne mer d'Hausaufgebesituatioun gestalten? D'Zil ass, den Elteren méiglech Pisten opzezeechnen, wéi si hire Kanner kënnen hëllefen, wann dës Schwieregkeeten mat der Opmierksamkeet hunn. MARX Diane, Directrice adjointe du CDA, Institutrice, Pédagogue |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR, DE, EN |
Verziel mir eng Geschicht - Firwat a wat soll mäi Kand liesen? Firwat solle Kanner / soll een de Kanner virliesen? Wat fir een Afloss huet d’Liesen op d’Entwécklung vum Kand? Wéi eng Bicher passen zu wéi engem Alter? Wéi kann ech mäi Kand animéieren/motivéiere fir ze liesen? (Beispiller, Tipps/Ureegungen/Virlies- an Erzieltechniken) MERTES Danielle, Erwuessebildung,Referentin fir Kanner- a Jugendliteratur |
Activité thématique pour parents Langue: LU |
Disputes : Comment réagir en tant que parent ? Parents et enfants sont confrontés à des situations d'agressivité ou de disputes. Accompagner les enfants et aborder ces thèmes constituent un défi pour les parents qui se demandent comment réagir. Il est important que nos enfants apprennent à gérer ces conflits par eux-mêmes. Comment parler à nos enfants quand ils sont impliqués dans des disputes ? Comment et quand intervenir quand les enfants se disputent entre-eux ? Sträit: Wéi reagéire mir als Elteren? Elteren a Kanner begéine Situatioune vun Aggressioun a si streide sech. Fir Elteren ass et net ëmmer einfach, wéi si hir Kanner bei dësen Theeme begleede kënnen. Op dësem Owend kucke mir, wéi Elteren hir Kanner esouwäit ënnerstëtze kënnen, dass si selwer léieren mat Reiwereien eens ze ginn. Wéi kënne mir mat hinnen iwwert Situatioune schwätzen a si stäerken? Wéini solle mir eis a Streidereien amëschen, wéi a wéini kënne mir se schlichten. NIEMEIJER Helena, Educatrice graduée (LU) CARRILHO Ana Luisa, Educatrice graduée (FR) |
Activité thématique pour parents Langue: LU,FR |
Laisse-moi faire tout seul ! Le développement de l'autonomie de 3 à 6 ans Le développement de l'autonomie constitue un objectif important dans l'éducation, mais aussi un défi considérable. A quel âge mon enfant est-il capable de « faire seul » ? Qu'est-ce que je peux attendre de mon enfant ? Comment soutenir mon enfant dans le développement de l'autonomie ? Comment savoir si j'exige trop de mon enfant ? Kuck wat ech scho kann ! D’Entwécklung vun der Autonomie vun 3-6 Joer Fir vill Elteren ass d'Entwécklung vun der Autonomie ee vun de wichtegsten Ziler an der Erzéiung, mee awer och eng grouss Erausfuerderung. A wéi engem Alter sollt mäi Kand wat kënnen? Wéini kann ech wat vu mengem Kand erwaarden? Wat kann ech maachen, fir mäi Kand a senger Entwécklung vun der Autonomie ze ënnerstëtzen? Wéi mierken ech, wann ech mäi Kand iwwerfuerderen? CARRILHO Ana Luisa, Educatrice graduée (FR) |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
L'enfant et ses maladies L'activité permet d'aborder et de discuter les sujets et questions : - Problèmes de santé de l'enfant - Maladies d'enfants - Maladies et collectivités - Troubles du développement de l'enfant (Alimentation, sommeil, ...) - Mesures préventives de santé - Mes questions autour de la santé de mon enfant Mäi Kand ass krank - Gespréich mam Kannerdokter Um Elterenowend sti folgend Sujeten a Froen am Mëttelpunkt: - Gesondheetsproblemer vum Kand - Kannerkrankheeten - Kannerkrankheeten am Grupp/ an der Gemeinschaft - Entwécklungsbeschwerden (Ernährung, Schlof, ...) - präventiv Gesondheetsmoossnamen - Meng Froen zu der Gesondheet vu mengem Kand Dr THEISEN Patrick, Pédiatre |
Activité thématique pour parents Langue: LU,FR |
Adolescence
Les jeunes – accros à leurs écrans ? Les médias en ligne et de divertissement jouent un rôle essentiel auprès des jeunes et leurs parents ne se posent pas mal de questions à ce sujet. Usage intensif ou usage excessif - comment savoir ? Pourquoi ce monde virtuel paraît-il si attrayant pour quelques jeunes ? Comment aborder ce sujet dans la famille ? Que faut-il aux jeunes pour bien grandir et s'épanouir dans le monde réel ? Ëmmer online sinn – wou ass de Problem? Vill Jonker notzen den Internet an déi digital Medien intensiv. Digital Bildschiermer sinn omnipresent. Awer ab wéini ass vill „ze vill‟? Wat fir eng Bedeitung huet déi virtuell Welt fir déi Jonk? Firwat si verschidde Jonker besonnesch gären an der virtueller Welt ënnerwee?Wéi kann ech d’Aart a Weis, wéi mäi Kand déi digital Medien notzt, beaflossen? Wat brauch mäi Jugendlechen fir an der realer Welt gutt eens ze ginn an sech gesond ze entwéckelen? Biver Cynthia, Psychologue au CNAPA Wagner Nadine, Pédagogue au CNAPA |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Enfants, adolescents et internet – un défi pour les parents Pour assurer une expérience en ligne sûre et responsable à ses enfants, les parents ont besoin de prendre connaissance du défi qu’Internet représente. Cependant, l’utilisation des médias confronte les parents à de nombreuses questions : A partir de quel âge mon enfant peut-il posséder son propre smartphone ? Combien de temps mon enfant peut-il passer devant les écrans ? Comment puis-je le protéger des abus et du cyberharcèlement ? Basée sur le guide “Les écrans dans la famille”, BEE SECURE propose une soirée pour parents adaptée au cadre de vie familial au quotidien et fournit des conseils pour une utilisation sûre et responsable d’Internet et des médias. Kanner a Jugendlecher am Internet. Eng Erausfuerderung fir Elteren. Fir hire Kanner e séchert a verantwortungsvollt Online-Erliefnis garantéieren ze kënnen, sollten d’Eltere sech den Erausfuerderunge vum Internet bewosst sinn. Am Kontext vun dëse Medien, stelle sech d’Eltere awer vill Froen: Vu wéi engem Alter un däerf mäi Kand e Smartphone hunn? Wéi vill Zäit däerf et virum Ecran verbréngen? Wéi kann ech et viru Mëssbrauch a Cybermobbing schützen? Dës thematesch Aktvitéit vu BEE SECURE baséiert op dem Eltereguide “Bildschirme in der Familie” a wëll den Elteren Tipps a Rotschléi ginn fir e sécheren an un d’Liewenswelt vun der Famill ugepassten Ëmgang mam Internet. Intervenants de BEE-Secure |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR, DE |
Mon corps et moi: en route pour l’adolescence La puberté arrivera tôt ou tard, qu'on le veuille ou non. Afin que ni les enfants, ni vous, les parents, ne soyez pris au dépourvu, il est utile de s'y préparer. Or, souvent les mots nous manquent pour en parler. Au cours de l'atelier vous découvrirez des pistes pour parler de notre corps, des organes génitaux et de leurs changements au cours de la puberté. Un vocabulaire simple, non spectaculaire, qui permet déjà aux enfants d'avoir une base sur laquelle entamer le voyage vers l'adolescence Iwwert mäi Kierper schwätzen D’Pubertéit kënnt fréier oder spéider. Fir dass weder äert Kand nach där als Elteren dovun iwwerrascht gitt, ass et wichteg, sech ze preparéieren. Mee, leider feelen eis dacks d’Wierder fir driwwer ze schwätzen. Am Laf vun dëser Aktivitéit kritt där éischt Piste gewisen, wéi ee mat de Kanner iwwert hire Kierper, hir Geschlechtsorganer an och déi Verännerunge, déi op si duer kommen, schwätze kann. Een einfache Vokabular, onspektakulär, deen et de Kanner erlaabt sech gutt virbereed op de Wee an d’Pubertéit ze maachen DIAS-MICHAUX Fabienne, Sage-femme |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Jeunesse et deuil –comprendre les jeunes en deuil L´adolescence est accompagnée de grands changements physiques et psychiques. Comment les jeunes vivent-ils le deuil dans une phase de leur vie où la recherche de leur identité et le sens de la vie sont à la une? Jugend an Trauer –Trauernd Jugendlecher verstoen An der Jugendzäit geschéie vill kierperlech a psychesch Verännerungen. Wéi erliewe Jugendlecher Doud an Trauer an enger Zäit wou si op der Sich no sech selwer an nom Sënn vum Liewe sinn? Fellerich Rolande, dipl. Pedagogin, Familljeberoderin |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR, DE |
L'entrée au lycée- nouveau départ. Comment s'y préparer? L’entrée au lycée entraîne des changements importants dans la vie quotidienne de nos jeunes. Mäi Kand kënnt an de Lycée De Passage vun der Grondschoul an de Lycée bréngt eng ganz Rei vu Verännerunge fir d’Kand (an d’Elteren) mat. Wat sinn des Verännerungen a wéi kann ech als Elteren am beschten op dës Verännerunge reagéieren? FINKE Michèle, Educatrice graduée |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE
|
La puberté – une aventure Nous faisons nos valises pour nous préparer à l'aventure de la puberté. Quand cette phase de la vie commence-t-elle ? Quel est l'avenir pour nous, parents? De quoi avons-nous besoin pour bien survivre à cette aventure? Les objectifs seront: D‘Pubertéit – eng Aventure Mir paken d’Wallis fir eis op d’Aventure Pubertéit virzebereeden. Wéini fänkt dës Liewensphas un? Wat kënnt op d’Elteren duer? Wat fir eng Ressource brauche mir fir dës Aventure gutt ze iwwerstoen? Ziler vun der Aktivitéit: D’Eltere kréien allgemeng Informatioune zur Pubertéit Si wësse wat ob si duer kënnt a wéi eng Stolpersteng si evitéiere kënnen. Si léiere sech selwer besser kennen, wou hir perséinlech Chantierë sinn a wéi se domat ëmgoe kënnen. |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Provocations d’ados - comment s’en sortir ? Les provocations chez les ados font partie intégrante de la puberté, qui est impensable sans celles-ci. En tant qu'adultes, nous sommes souvent débordés par ces déclencheurs et nous ne savons pas toujours comment y réagir de manière adéquate. Avec la compréhension nécessaire, des astuces et beaucoup d'humour, nous pouvons y faire face. Provokatioune bei Jugendlechen - wéi reagéieren? Provokatioune bei Jugendleche sinn e klenge mee wichtegen Deel vun der Pubertéit. Ouni dës geet et am Jugendalter net. Als Erwuessener si mer oft mam Ëmgang mat dësen "Trigger" iwwerfuerdert a mir wëssen net ëmmer esou richteg, wéi mer dorop reagéiere sollen. Hei kënne Versteesdemech, Tipps an Humor hëllefen. HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée, Life Coach |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Parents, préparés pour la puberté Les parents sont stupides, l'école est ennuyeuse et la vie est terriblement épuisante – les premiers signes que l’enfant vient d’arriver en puberté ! Pour les garçons et les filles, la vie ressemble à un grand chantier : le corps change un peu plus chaque jour et il y a beaucoup de confusion dans le cerveau. Et comme si cela ne suffisait pas, le premier amour plonge la plupart des jeunes dans un profond chaos émotionnel. La vie en famille est mise à l’épreuve : Les jeunes, aussi joyeux soient-ils, se retirent, réagissent avec défi aux demandes ou aux encouragements, s'orientent davantage vers leurs amis et ont une tendance inquiétante aux comportements à risque. Ce cours en 3 unités permet d’approfondir le sujet et de mieux s’outiller pour cette phase de développement si importante de nos jeunes. Prett fir d’Pubertéit D’Eltere si blöd, d’Schoul geet op d’Nerven an d’Liewen ass schrecklech ustrengend – e puer Zeechen dofir, dass d’Kanner an der Pubertéit ukomm sinn. Fir d’Jongen an d’Meedecher gëtt d’Liewen ee grousse Chantier. De Kierper verännert sech all Dag ee Stéckelchen an och am Gehier ass villes duercherneen. Dobäi kënnt dann och nach fir vill Jugendlecher déi éischt grouss Léift, déi ee groussen emotionale Chaos mat sech brénge kann. D’Familljeliewen gëtt an dëser Phas op eng haart Prouf gestallt. Déi gutt gelaunten a frou Kanner, zéie sech op eemol zréck, reagéieren trotzeg, wa si eppes gefrot ginn an orientéiere sech ëmmer méi staark un hire Frënn. Eng besonnesch Faszinatioun geet vu risikoräiche Verhalensweisen aus, wéi z.B. dem Konsum vun Drogen an Alkohol. Dësen 3-deelege Cours gëtt den Eltere vill Informatiounen ronderëm d’Pubertéit a weist hinnen eng Rei Alternativen am Ëmgang mat de Jugendlechen HOLTGEN Nancy, Educatrice graduée, Life Coach |
Cours pour parents Langue : LU, DE, FR (3 unités) och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Harcèlement (mobbing) à l’école Le mobbing est un processus toujours violent et nombreux sont les élèves à l'école qui sont quotidiennement confrontés à ce phénomène. Rares sont les enseignants ou les parents qui s'en rendent compte; en effet, le harcèlement passe souvent inaperçu. La conférencière expliquera le processus du harcèlement et proposera des moyens d'intervention aux parents et enseignants pour lutter contre cette forme de violence. Mobbing am Schoulalldag Mobbing ass e Prozess, deen ëmmer gewaltvoll ofleeft an dee vill Schüler alldeeglech an de Schoulen erliewen. Mobbing gëtt awer seele vum Léierpersonal oder vun den Eltere wouer geholl, well dëse Prozess meeschtens verstoppt ausgefouert gëtt. Bei dëser Konferenz gëtt den Oflaf vum Mobbingprozess beschriwwen, Aktiounsméiglechkeete vun den Elteren a vum Léierepersonal proposéiert an et gi Léisungsapprochen erkläert, fir dem Mobbing entgéint ze steiere
|
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Violence à l‘école L'objectif de cette soirée est de contribuer à la réflexion sur le phénomène de la violence infantile et juvénile, dans la perspective de l'action. En effet il ne suffit pas de savoir, de comprendre, d'identifier : il arrive à tout(e) intervenant(e) en milieu familial, scolaire ou éducatif de devoir réagir. Aussi après avoir envisagé les composantes de la violence et les éléments institutionnels qui la favorisent, nous nous attarderons à quelques techniques utiles et à la nécessaire communication. Gewalt an der Schoul - Kanner ënner Kanner Mir kucken de Phänomen vun der Gewalt ënner Kanner a Jugendlechen aus der Perspektiv vun der Handlung. Effektiv geet et net duer wann ee vu Gewalt weess, se versteet oder erkennt; jidderee muss heiansdo am familiären, schouleschen oder erzéieresche Kontext op Gewaltsituatioune reagéieren. Ënner Abezéiung vun diverse Komponenten an institutionnelle Besonnegkeeten, déi Gewalt fërderen, léiere mir nëtzlech Technike an déi erfuerderlech Kommunikatioun kennen. KHABIRPOUR Fari, Psychologue, Psychothérapeute |
Activité thématique pour parents Langue: LU, FR, DE, EN |
Faire face aux émotions intenses Wann d’Emotiounen iwwerkachen Wann eisem Kand seng Emotiounen iwwerkachen, wësse mir oft net direkt wéi mir reagéieren kënnen. Wa gutt zourieden näischt méi bréngt, musse mir aner Moyenen fannen fir mat eisem Kand erëm zur Rou ze kommen. Heiansdo gi mir souguer vun den staarken Gefiller matgerappt a musse fir d’éischt eis eegen Emotiounen erëm an den Grëff kréien, ier mir dem Kand hëllefen kënnen. Dir kritt hei e puer konkret Iddien, wéi et gelénge kann, bei staarke Gefiller "Damp ofzeloossen". MAJERUS Martine, Psychomotricienne |
Activité thématique pour parents och ONLINE méiglech disponible aussi EN LIGNE |
Cours pour parents (cliquer ici)
Langues/Sprachen :
LU = luxembourgeois
FR = français
DE= allemand
EN = anglais
PT= portugais
I T= italien
Il est évident que cette catégorisation n’est qu’indicative. Certains sujets peuvent intéresser un large public de parents indépendamment de l’âge des enfants concernés.
Veuillez noter que certains sujets ne sont pas présentés sous forme de conférence, mais s’étendent sur plusieurs unités.
Vous avez une idée ou un sujet d'actualité particulier qui vous intéresse? N'hésitez pas à nous contacter. Pour toutes questions supplémentaires veuillez vous adresser à l’Ecole des Parents au 59 59 59-59 ou par email à Cette adresse e-mail est protégée contre les robots spammeurs. Vous devez activer le JavaScript pour la visualiser..